Naslov Bajka kao poticaj likovnog stvaralaštva
Naslov (engleski) Fairytale as Inspiration for Visual Art
Autor Nikolina Kelava
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA UMJETNOSTI
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Cilj i svrha diplomskog rada jest istražiti utjecaj bajke na likovno stvaralaštvo kod djece rane i predškolske dobi. Rad je podijeljen na teorijski i praktični dio. Teorijski dio temelji se na definicijama bajke različitih autora, povijesnom razvoju svjetske i hrvatske bajke, odnosu bajke i mita, mitoloških bića te podjeli bajke na narodnu, umjetničku i suvremenu. Naglašena je psihološka važnost bajke za dijete i način kako razumjeti bajku putem interpretacije. Bajka je književno djelo, jednostavno i razumljivo svoj djeci, ona spaja stvaran i nadnaravni svijet. Bajka na najjednostavniji način uvodi dijete u svijet odraslih, promiče pozitivne vrijednosti i dobrotu. Budući da je tema rada bajka kao poticaj za dječje likovno stvaralaštvo teorijski dio osvrće se i na likovnu umjetnost, likovni jezik, elemente i kompozicije, utjecaj likovnog stvaralaštva na dijete. Zatim se nastoji opisati povezanost igre i likovnog stvaralaštva te ulogu odgajatelja u poticanju istog. Likovna aktivnost omogućuje upoznavanje novog svijeta i razvijanje vlastitog uma. Dijete likovno stvaralaštvo doživljava kao spontanu igru a povezanost igre i stvaralaštva pozitivno utječe na razvoj njegovih kompetencija. Stoga je u praktičnom djelu prikazan projekt istraživanja dječjeg likovnog stvaralaštva kroz koji se nastoji prikazati kako se upotrebom raznolikih likovnih tehnika i materijala, ispituje dječji doživljaj bajke „Regoč“ iz knjige „ Priče iz davnine“ autorice Ivane Brlić- Mažuranić. Cilj je poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva pričom, tj. bajkom kroz sva djetetova razvojna područja. S obzirom na cilj projekta postavljeno je nekoliko istraživačkih pitanja kojima se nastoji ispitati utjecaj bajke na motivaciju za likovnim izrazom kod oba spola, razlike u biranju aktivnosti vezane uz likove uzimajući u obzir spol djece te mogućnost poticanja na likovno stvaralaštvo bez obzira na dob.
Sažetak (engleski) The aim of this master’s thesis is to examine the influence of a fairy-tale on the visual expressions of young and preschool children. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical part. The theoretical consists of definitions of a fairy-tale by multiple authors and the historical overview of the development of the fairy-tale (both Croatian and foreign), the relationship between fairy-tales and myths and mythological creatures. After classifying the fairy-tales into three categories (folk, artistic and contemporary), psychological importance of fairy-tales to the children and the ways of comprehending the fairy-tale is analysed. The fairy-tale, as a simple and easily comprehensible literary form, connects the real world with the imaginary one and introduces the child to the adult world. The first part also deals with the world of visual arts, artistic language and elements, composition and the influence of visual arts on the children, the connection between games and visual arts and the role of an educator in encouraging expression through visual media. The conclusion of the first part is that visual arts enable children to explore the new world through spontaneous “games”, which positively influences the development of their competences. The practical part of the thesis focuses on the various visual arts techniques and materials used to process the fairy-tale “Regoč” by Ivana Brlić Mažuranić (from the “Priče iz davnine”). The goal was to encourage the visual expressions of children through storytelling. The three main questions refer to the aforementioned fairy-tale’s influence on the motivation for visual expression in both genders, differences in choosing the activity in relation to characters while taking into account the age and gender of children, and the possibility of the fairy-tale to encourage all children to express themselves visually no matter the age.
Ključne riječi
dijete
bajka
likovno stvaralaštvo
istraživanje
Ključne riječi (engleski)
child
fairy tale
visual arts
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:018140
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-24 06:55:30