Naslov Uloga škole i učitelja u prevenciji nasilja među učenicima
Naslov (engleski) The role of school and teachers in the prevention of violence among students
Autor Lucija Haramustek
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tihana Kokanović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se ulogom škole i učitelja u prevenciji nasilja među učenicima. Nasilje se definira kao grubi napad na drugu osobu, koji rezultira ozljeđivanjem ili nanošenjem fizičke boli toj osobi. Nasilje je vrlo raširena pojava u svijetu, ali i kod nas. U znatnom je porastu i sve se više javlja u ekstremnijim oblicima. Mjesta gdje se nasilje među učenicima zbiva su najčešće u samoj školi, na prostoru oko škole kao što je školsko igralište, na putu do škole ili na odlasku kući. Učenici su često zlostavljani od strane vršnjaka, odbačeni ili zadirkivani zbog svoje različitosti. Osjećaju se odbačeno, posramljeno, prestrašeno, ljutito i teško pronalaze bliske prijatelje. Zlostavljač može biti pojedinac ili grupa te ga je vrlo važno na vrijeme prepoznati. Zanemarivanje je najčešći oblik zlostavljanja djece. Javlja se kada neka od djetetovih osnovnih životnih potreba nije zadovoljena na primjeren način., što može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema. Za zdrav razvoj djeteta vrlo su važni odnosi u obitelji. Nedostatak pažnje i topline može biti dobar temelj za razvoj nasilnog ponašanja. Obitelj zajedno sa školom, učiteljima i stručnim suradnicima mora biti model prihvatljivog ponašanja. Djeca uče prema primjerima, stoga je vrlo važno poduzeti sve potrebne mjere kako bi razredno ozračje i odnosi među djecom u školi bili kvalitetniji. Prepoznavanjem, zaustavljanjem i sprečavanjem nasilja pružamo djeci pomoć da posljedice nasilja budu što manje. Na taj način šaljemo jasnu poruku da nam je njihovo kvalitetno odrastanje važno i da živimo u društvu koje ne tolerira nasilje ni u kojem obliku. Učitelji i stručni suradnici dužni su spriječiti i zaustaviti svaki oblik nasilja u školi. Ako je potrebno, trebaju surađivati i s centrom za socijalnu skrb i policijom.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the role of school and teachers in the prevention of violence among students. Violence is defined as a rough attack on another person, which results in injuring or inflicting physical pain on that person. Violence is a very widespread phenomenon in the world, but also in our country. It is on a significant rise and is increasingly occurring in more extreme forms. The places where violence among students takes place are most often in the school itself, in the area around the school such as the school playground, on the way to school or on the way home. Students are often abused by peers, rejected or teased for their diversity. They feel rejected, ashamed, scared, angry and find it difficult to find close friends. The abuser can be an individual or a group and it is very important to recognize him in time. Neglect is the most common form of child abuse. It occurs when some of the child’s basic life needs are not adequately met, which can lead to serious health problems. Family relationships are very important for a child’s healthy development. Lack of attention and warmth can be a good foundation for the development of violent behavior. Family, together with the school, teachers and professional associates must be a model of acceptable behavior. Children learn by example, so it is very important to take all necessary measures to make the classroom atmosphere and relationships among children in school better. By recognizing, stopping and preventing violence, we help children to minimize the consequences of violence. In this way, we send a clear message that their quality upbringing is important to us and that we live in a society that does not tolerate violence in any form. Teachers and professional associates have a duty to prevent and stop all forms of school violence. If necessary, they should also cooperate with the social welfare center and the police.
Ključne riječi
nasilje
djeca
zanemarivanje
obitelj
škola
Ključne riječi (engleski)
violence
children
neglect
family
school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:150790
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-08 09:07:29