Naslov Predškolsko dijete i digitalni mediji
Naslov (engleski) Preschool child and digital media
Autor Andrea Jurinić
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zdenko Braičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak U današnje vrijeme gotovo je neizbježno korištenje digitalnih medija. Kako bi se uklopili u društvo ili zaposlili potrebno nam je barem osnovno znanje rada na računalu. Iz tog razloga potrebno je medijsku kompetenciju razvijati od malih nogu. Današnja djeca svakodnevno su okružena digitalnim medijima kao što su televizija, računalo i pametni telefoni. Kako bi djeca pravilno naučila koristiti medije potrebno je upoznati ih, upoznati način korištenja i svrhu. Upaliti djetetu crtani film na televiziji može svatko, no poučavanje djeteta o ispravnom korištenju medija mogu samo za to kompetentne osobe. Potrebne su određene vještine i znanja za kritičko promišljanje o sadržajima i vrednovanju istih. Cilj ovog rada je prikazati pozitivne i negativne strane korištenja digitalnih medija. Mnogi stručnjaci istražuju negativne utjecaje kako bi spriječili njihovo nastajanje. Ako se ne bira kvalitetan sadržaj, gledanje televizije ne može imati pozitivan učinak na ljude, a kamoli na djecu. Pretjerano gledanje televizije može uzrokovati teške zdravstvene probleme, smanjen akademski uspjeh i probleme u ponašanju. Pretjerano nasilje u medijima dovodi do agresivnog ponašanja prema vršnjacima i stvarima. Najviše pozitivnih aspekata nalazimo u igranju videoigara. Igranjem se potiče koordinacija ruka – oko, brzi refleksi i odlučivanje, prostorna orijentacija, oštrina vida, uočavanje detalja, komunikacija i socijalne vještine. Kako bi pozitivni utjecaji digitalnih medija bili učestaliji od negativnih djeci su potrebni dobri uzori, a to su u prvom redu njihovi roditelji. Zato roditelji moraju prilagoditi svoje medijske navike, s djecom razgovarati o sadržajima koje gledaju i biti medijski pismeni. Neka djeca koja pohađaju vrtić više vremena provode s odgojiteljima nego s roditeljima, stoga odgojitelji imaju veliku ulogu u razvoju medijske pismenosti djece.
Sažetak (engleski) Nowadays, the use of digital media is almost inevitable. In order to fit into society or get a job, one needs to have at least basic computer skills. For that reason, it is necessary to develop media competence from an early age. Today, children are surrounded by digital media such as television, computers and smartphones on a daily basis. In order for children to use the media properly, they need to learn how they function, how they are used and what is their purpose. Anyone can turn on the television and let children watch cartoons; however, only an expert person can teach a child how to properly use media. Certain skills and knowledge are required for critical reflection on the media contents and their evaluation. The aim of this paper is to present both the positive and negative aspects of digital media use. Many experts are researching negative impacts so as to prevent their occurrence. If quality content is not chosen, watching television cannot have a positive effect on people, let alone children. Excessive television viewing can cause severe health problems, result in reduced academic achievement, and introduce behavioral problems. Excessive violence in the media leads to aggressive behavior towards peers and things. The most positive aspects can be found in playing video games. Playing encourages hand-eye coordination, quick reflexes and decision-making, spatial orientation, visual acuity, detail perception, communication and social skills. In order for the positive effects of digital media to be more frequent than the negative ones, children need good role models, and these are primarily their parents. That is why parents need to adjust their media habits, talk to their children about the content they watch, and be media literate. Some children who attend kindergarten spend more time with educators than with their parents, so educators play a major role in developing children’s media literacy.
Ključne riječi
predškolsko dijete
digitalni mediji
odgoj
računalo
televizija
Ključne riječi (engleski)
preschool child
digital media
education
computer
television
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:422362
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-23 07:29:39