Naslov Tjelesna aktivnost djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Physical Activity of Preschool Children
Autor Kristina Ročić
Mentor Vatroslav Horvat (mentor)
Član povjerenstva Igor Bokor (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za kineziološku edukaciju) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Prema literaturi koja se koristila u ovome radu, tjelesna aktivnost podrazumijeva svako tjelesno kretanje koje aktivira rad mišića i pokret tijela. Svakodnevna je i prisutna u svim oblicima i sferama života pa tako možemo reći da pojedinci mogu biti aktivni tijekom cijeloga dana, na radnom mjestu, kroz osnovne rutine i svakako kroz slobodno vrijeme, rekreaciju i sportske aktivnosti. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kvantitativno i kvalitativno vrednovati tjelesnu aktivnost djece predškolske dobi u slobodno vrijeme, bavljenje sportom i uključenost roditelja. Kvalitativne metode provedene su istraživanjem pedagoške i kineziološke literature, te pregledom i usporedbom dosadašnjih istraživanja provedenih na ovu temu. Brojna istraživanja potvrdila su istu statistiku koja se odnosi na dobrobiti tjelesne aktivnosti za optimalan razvoj od najranije dobi. Među vodeće rizične čimbenike smrtnosti u svijetu, tjelesna neaktivnost smjestila se na četvrto mjesto. Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje provođenje tjelesnih aktivnosti u vremenskom trajanju od minimalno 60 minuta za djecu od 5 do 17 godina. Istraživanjem koje se provodilo u ovome radu obuhvaćeno je 34 roditelja djece koja pohađaju DV “Markuševec“ u Zagrebu. Ispitanici su ispunjavali anonimni anketni upitnik o vremenskom trajanju i vrstama aktivnosti u slobodno vrijeme vlastita djeteta. Dobiveni rezultati ovog istraživanja pokazali su da djeca većinu svoga slobodnog vremena provode u aktivnoj igri, no odmah nakon te aktivnosti najzastupljenija je pasivna igra i gledanje televizije što može imati nepovoljan utjecaj na zdravlje i razvoj djeteta. Rezultati su pokazali visoku uključenost djece u sportske programe koji se provode nekoliko puta tjedno, te visoku uključenost roditelja u aktivno provođenje slobodnog vremena s djecom. Važno je probuditi svijest o pozitivnim utjecajima tjelesnih aktivnosti na zdravlje, ali i psihološki, kognitivni i socijalni razvoj djece. Ovaj rad predstavlja podlogu za nadogradnju znanja i podizanje svijesti o važnosti kinezioloških sadržaja za djecu predškolske dobi. Kvalitetnim sadržajem i stručnom suradnjom odgojitelja i roditelja, može se utjecati na povećanje tjelesne aktivnosti kod djece, koja za krajnji cilj ima osiguravanje dobrobiti za dječje zdravlje.
Sažetak (engleski) According to the literature used in this paper, physical activity means any physical movement that activates muscle work and body movement. It is everyday and present in all forms and spheres of life, so we can say that individuals can be active throughout the day, in their workplace, through basic routines and certainly through leisure time, recreation and sports activities. The aim of this study was to quantitatively and qualitatively evaluate the physical activity of preschool children in leisure time, playing sports and parental involvement. Qualitative methods were conducted by researching the pedagogical and kinesiological literature, reviewing and comparing previous research conducted on this topic. Numerous studies have confirmed the same statistics concerning the benefits of physical activity for optimal development from an early age. Among the leading risk factors for mortality in the world, physical inactivity ranked fourth. The World Health Organization recommends a minimum of 60 minutes of physical activity for children between 5 and 17 years of age. The research conducted in this paper included 34 parents of children attending Markuševec Kindergarten in Zagreb. Respondents completed an anonymous questionnaire on the duration and types of leisure activities of their own children. The results of this study show that children spend most of their free time in active play, but immediately after that activity, passive play and watching television are the most common, which can have an adverse effect on the health and development of the child. The results showed high involvement of children in sports programs that are attended several times a week, and high involvement of parents in active leisure time with children. It is important to awaken awareness of the positive effects of physical activity on health, as well as the psychological, cognitive and social development of children. This paper provides a basis for upgrading knowledge and raising awareness of the importance of kinesiological content for preschool children. Quality content and the professional cooperation of educators and parents can influence the increase in physical activity in children, which ultimately aims to ensure the well-being of children.
Ključne riječi
dijete
tjelesna aktivnost
zdravlje
aktivna igra
dobrobit
Ključne riječi (engleski)
child
physical activity
health
active play
well-being
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:826504
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-09 13:05:54