Naslov Prednosti veganstva u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Naslov (engleski) The advantages of veganism in the institution of early childhood and preschool education
Autor Marta Matković
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Član povjerenstva Katica Knezović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Silvia Rogošić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOTEHNIČKE ZNANOSTI Nutricionizam
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cilj rada je pokazati da bismo veganstvo kao svjetonazor i životnu naviku trebali početi promovirati u ustanovama za odgoj i obrazovanje dj ece jer je ono efikasan način za smanjenje ukupne patnje u svijetu po malu ili nikakvu žrtvu pojedinca kao moralnog djelatnika. Argumenti koji ma se potkrepljuje ova teza tiču se prednosti po pitanju : i) moralnog poboljšanja, ii) spašavanja okoliša, iii) promoviranja ljudskih prava i solidarnosti s drugim nacijama te iv) zdravstvenih razloga. Zbog predstavljanja ovih skupina argumenata na najbolj i način, rad je podijeljen u pet poglavlja. Najprije se u uvodu kratko objašnjava zašto bi nam dobrobit ne ljudskih životinja trebala biti važna. U prvom poglavlju se najprije definira temeljni pojam rada veganstvo. Ono se nadalje tiče dominantnih teori ja o životinjama kroz povijest. Sljedeće se poglavlje odnosi na i), to jest moralne aspekte veganstva. Ovo se poglavlje poziva na poziciju Petera Singera, prema kojoj su nam ne ljudske životinje jednake, pri čemu je kriterij sposobnost za patnju. U naredno m, trećem poglavlju, obrađuju se ii) argumenti koji se tiču spašavanja okoliša. Četvrto poglavlje povezuje se s trećim, zbog toga što negativni učinci na okoliš rezultiraju prirodnim katastrofama i lošim životnim uvjetima s kojima se najviše moraju nositi stanovnici siromašnijih zemalja. Zbog promicanja ideje o ljudskim pravima i važnosti solidarnosti s drugim nacijama, veganstvo u ovom kontekstu također može nositi značajnu ulogu. Posljednje se poglavlje odnosi na zdravstvene aspekte veganstva. Pokazuje se da znanstvena istraživanja utvrđuju da ono samo po sebi nije štetno za zdravlje pojedinaca. Osim toga, može donijeti i neke prednosti po pitanju zdravlja. Na kraju se zaključuje da je na temelju iznesenih argumenata sigurno reći da bismo veganstvo trebali promovirati u odgoju i obrazovanju djece.
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to show that veganism as a worldview and life habit should start to be promoted in the institutions of early childhood and preschool education because it is an effective way to reduce the overall suffering in the world for little or no sacrifice of an indivi dual as a moral agent. The arguments in support of this thesis concern the advantages of: i) moral improvement, ii) saving the environment, iii) promoting human rights and solidarity with other nations, and iv) health reasons.. The arguments which support this thesis are concerned with the advantages when it comes to: i) moral enchancement, 'ii) saving the environment, iii) promoting human rights and solidarity with other nations and iv) health reasons. To present these groups of arguments in the best way, the paper is divided into five chapters. First, the introduction briefly explains why the welfare of non human animals should be important to us. The first chapter first defines the basic concept of the paper veganism. It further concerns the dominant th eories about animals throughout history. The next chapter deals with i), that is, the moral aspects of veganism. This chapter refers to the position of Peter Singer, according to which non human animals are equal to us, with the criterion being the ability to suffer. In the next, third chapter, ii) arguments concerning saving the environment are dealt with. The fourth chapter is linked to the third, because the negative effects on the environment result in natural disasters and poor living conditions that m ost people in poorer countries have to deal with the most. Because of the promotion of the idea of human rights and the importance of solidarity with other nations, veganism can also play a significant role in this context. The last chapter deals with the health aspects of veganism. Scientific research has shown that it is not in itself harmful to the health of individuals. In addition, it can bring some health benefits. In the end, it is concluded that based on the presented arguments, it is safe to say th at we should promote veganism in the upbringing and education of children.
Ključne riječi
okolišna etika
veganstvo
okoliš
moral
jednakost
zdravlje
Ključne riječi (engleski)
environmental ethics
veganism
environment
morality
equality
health
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:970267
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-18 12:52:56