Naslov Lutka nekad i danas
Naslov (engleski) Doll once and today
Autor Olga Guina
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Sažetak U radu su prikazani rezultati dokumentiranja vlastite prakse i istraživanja prakse u dječjem vrtiću Srednjaci u Zagrebu, o interakciji djeteta s lutkom, roditeljima, odgojiteljima, vršnjacima. Prikazani su stvaralački radovi koji povezuju odgojiteljevu emocionalnu empatiju sa socijalizacijom djeteta u skupini. Zastupljene su igre mašte, simboličke igre, praktično radne aktivnosti. Kroz različite oblike rada djeca su razvijala i bogatila spoznaje iz likovne, književne, glazbene, lutkarske i scenske kulture. U suradnji s roditeljima i lokalnom zajednicom zajedno smo spoznavali važnost odgoja i obrazovanja za održiv razvoj i mogućnosti likovnoga stvaralaštva kroz koncept 4 R (recycle, reuse, reduce, recover). U interakciji s bakama i djedovima, roditeljima, muzejima i galerijama upoznavali smo hrvatsko tradicijsko stvaralaštvo i važnost korištenja lutke u stvaranju maštovitog i idealnog svijeta kroz više generacija. Lutka se provlači kroz djetinjstvo, a odraslog čovjeka vraća u djetinjstvo, stvaralaštvo, intenzivna maštanja, toplinu doma. Iz ovoga rada je vidljivo koliko je lutka važna u djetetovom životu, ali i u životu odraslog čovjeka. Potrebna je odgojiteljima da preko lutke djeci prenesu sadržaje iz prirodnoga i društvenoga života.
Sažetak (engleski) The paper presents the results of documenting and research of own practice and the practice in kindergarten Srednjaci in Zagreb, about the interaction of the child with the doll, parents, educators and peers. Creative works linking the educator's emotional empathy to the socialization of the child in the group are presented. Imagination games, symbolic games, practical work activities are represented. Through various forms of work, children developed and reached insights from artistic, literary, musical, puppet and stage cultures. In cooperation with parents and the local community, we jointly realized the importance of education for sustainable development and the possibilities of artistic creativity through the concept of 4 R (recycle, reuse, reduce, recover). In interaction with grandparents, parents, museums and galleries, we learned Croatian traditional creativity and the importance of using a doll in creating an imaginative and ideal world over several generations. The doll slips through childhood, and returns a grown man to childhood, creativity, intense fantasies and warmth of home. From this work it is evident how important the doll is in the child's life, but also in the life of a grown man. It is necessary for educators to pass on the contents of natural and social life to children through the doll.
Ključne riječi
dijete
lutka
odgojitelj
mašta
djetinjstvo
oblikovanje lutaka
stvaralaštvo
Ključne riječi (engleski)
child
puppet
educator
imagination
childhood
puppet design
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:266265
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-28 10:41:35