Naslov Povezanost dječjega jezično-govornoga i motoričkog razvoja
Naslov (engleski) The Connection Between Children's Language-speech and Motor Development
Autor Jasmina Cerovec
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-06-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak U ovome radu cilj je prikazati jezično-govorni i motorički razvoj djece rane i predškolske dobi te ukazati na njihovu povezanost. Dječji razvoj vrlo je kompleksan jer podrazumijeva socio-emocionalni, kognitivni, tjelesni, jezično-govorni i motorički razvoj. Važno je poznavati karakteristike razvoja i pojedinih razvojnih razdoblja, kako bi se moglo u skladu s njima djetetu pružiti primjerenu i poticajnu okolinu. Kroz pet poglavlja ovoga rada prikazani su jezično-govorni razvoj, motorički razvoj i neuroznanstvene spoznaje o povezanosti između jezično-govornoga i motoričkog razvoja. U poglavlju o dječjemu jezično-govornom razvoju prikazan je jezičnogovorni razvoj djece po mjesecima, pa se tako prati razvoj kroz prenatalno, predverbalno, jasličko, vrtićko i predškolsko razdoblje. U poglavlju o dječjemu motoričkom razvoju donosi se pregled toga razvoja od rane pa do predškolske dobi. Uz obilježja motoričkih gibanja navedene su i motoričke vještine. U dijelu rada koji se bavi povezanošću dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja posebno se donosi osvrt na grubu motoriku, oralno-motoričke vještine i finu motoriku, koje su od iznimne važnosti kada se govori o povezanosti motoričkog i jezično-govornog razvoja. Nadalje, kako bi se razumjela povezanost dvaju navedenih aspekata razvoja, treba poznavati činjenice o mozgu i razvoju mozga te tako promatrati međuzavisnost jezično-govornoga i motoričkog razvoja. Neuroznanstvene spoznaje o povezanosti jezično-govornoga i motoričkog razvoja predstavljene su posebnim poglavljem. Ovaj je pregled međuovisnosti dvaju navedenih aspekata dječjega razvoja predstavljen u kontekstu odgojno-obrazovnog rada s djecom u dječjim vrtićima, dakle imajući na umu potrebe odgojitelja, kao i drugih koji se bave njegom, odgojem i edukacijom djece, da bodre ukupni razvoj djece nudeći im primjerene poticaje i bdijući nad njihovim cjelovitim rastom i razvojem.
Sažetak (engleski) In this master’s thesis I aim to give a general overview of the language and motor development in early and preschool-age children and explain their relationship.Child development is a complex process since it involves socioemotional, cognitive, physical, language and motor development. It is important to have knowledge of various development stages so one can act in accordance with them and create a stimulating environment for a child. Language and speech development, motor development and neuroscientific insights into the relationship between language and speech development and motor development are discussed in five chapters of this thesis. The second chapter deals with the language development through a sequence of stages: prenatal, preverbal and preschool stage. The third chapter deals with the motor development of the early and preschool-age children. In addition to that, this chapter also describes motor skills. The next part of this thesis explores the relationship motor and language development. Gross and fine motor skills, in addition to oralmotor
skills, are studied in detail in this chapter, since they extremely important when studying the relationship between motor and language development. Furthermore, in order to understand the connection between the two aforementioned aspects of development, one must know the facts about the brain and its development. It is then possible to observe the correlation between language and motor development. Neuroscientific findings of the relationship between language and motor development are presented in the fourth chapter. This thesis, being an overview of the two aforementioned aspects of child development, was written bearing in mind the needs of educators, and is presented in the context of the educational work in preschool institutions. In addition to educators, this work can help others working in children care and education to improve overall child development by providing them with appropriate stimuli and guiding them during their growth and development.
Ključne riječi
jezično-govorni razvoj
motorički razvoj
cjeloviti pristup odgoju i obrazovanju djece
Ključne riječi (engleski)
language development
motor development
holistic approach to education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:283702
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-15 11:04:40