Naslov Zastupljenost i upotreba digitalne fotografije u odgajateljevom radu s djecom
Naslov (engleski) Representation and use of digital photography in the kindergarten teacher's work with children
Autor Monika Stinčić
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Marina Gabelica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Težak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Astrid Nox (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Digitalna fotografija pridonijela je novoj životnoj praksi 21. stoljeća nudeći nove praktične i kreativne mogućnosti. Kada se govori o digitalnoj fotografiji, naglasak u ovom istraživanju stavljen je na dva medija – mobitel i digitalni fotoaparat, budući da se njima gotovo sve sfere društva najčešće i koriste te je u današnjem svijetu funkcioniranje bez njih nezamislivo. U teorijskom pristupu ovog istraživanja željelo se osvijestiti kako korištenjem digitalne fotografije odgajatelji mogu dobiti detaljan uvid u stvari koje su im promakle, koje nisu razumjeli ili ih trebaju poboljšati u svom odgojno-obrazovnom radu s djecom. Nadalje, kako je potrebno da odgajatelji omoguće djeci korištenje digitalnom kamerom, da pripaze kako će je koristiti u radu s djecom, kako će provoditi različite aktivnosti te biti model djeci tako da razgovaraju s njima o onome što se na fotografiji nalazi kako bi odgojno-obrazovna praksa u dječjem vrtiću bila što produktivnija. Također, vrlo je bitno pokazati djeci kako se mogu služiti digitalnim fotoaparatom i mobitelom sa svrhom razvijanja digitalnih kompetencija te poštivati njihovo pravo na privatnost. Međutim, vrlo malo istraživanja napravljeno je na tu temu, a da se tiču upravo odgajateljske profesije.
Iz toga razloga provedeno je istraživanje na temelju online anketnog upitnika čiji je cilj bio istražiti u kojoj mjeri je digitalna fotografija zastupljena i na koji način je korištena u odgajateljevom radu s djecom. U istraživanju je sudjelovalo 68 odgajatelja iz Republike Hrvatske te se pokazalo kako odgajatelji u nedovoljnoj mjeri koriste dva spomenuta medijska oruđa te su uočene određene razlike u njihovom korištenju. Također, prema dobivenim rezultatima odgajatelji se nedovoljno pripremaju u svrhu podizanja vlastitih digitalnih kompetencija i razvijanja istih kod djece, što je vidljivo i u manjku provedenih aktivnosti.
Sažetak (engleski) Digital photography has contributed to a new 21 century life practice, offering new, practical and creative possibilities. When it comes to digital photography, the emphasis in this research is placed on two media – mobile phone and digital camera, since they are used by almost all spheres of society and is unimaginable without them in today's world. The theoretical approach of this research was to make kindergarten teachers aware that by using digital photography, they can get a detailed insight into things that they have missed, did not understand or need to improve in their ubringing educational work with children. Furthermore, it is necessary for kindergarten teachers to use the digital camera, to be careful how they will use it in their educational work with children, to conduct various activities, be a role model for children and to talk to them about what is in the photo in order to make the educational practice in the kindergarten as productive as possible. Also, it is very important to show children how to use the digital camera and mobile phone, in order to develop their digital competencies and to respect their right to privacy. However, very little research has been done on this specific topic and is related to the kindergarten teacher profession.
For this reason, this survey was based on an online survey questionnaire and the aim was to investigate to which extent digital photography is being represented and how it is used in the kindergarten teacher's work with children. 68 kindergarten teachers from the Republic of Croatia had participated in this research and the research had showed that kindergarten teachers do not sufficiently use the two mentioned media tools and also that there are certain differences in their use. According to the obtained results, the kindergarten teachers are insufficiently prepared for the purpose of raising their own digital competencies and developing them among children, which is also visible in the lack of the implemented activities.
Ključne riječi
digitalna fotografija
digitalni fotoaparat
mobitel
digitalna kompetencija
Ključne riječi (engleski)
digital photography
digital camera
mobile phone
digital competence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:001681
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-16 12:56:38