Naslov Videoigre i njihov utjecaj na djecu predškolske dobi
Naslov (engleski) Video games and their impact on preschool children
Autor Tea Goglia
Mentor Astrid Nox (mentor)
Član povjerenstva Astrid Nox (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Gregurić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Fenomen dječje igre krajem 20. i početkom 21. stoljeća poprima oblik koji nikad ranije nije u povijesti viđen: igra digitalnim videoigrama. Rapidan razvoj industrije videoigara rezultirao je brojnim žanrovima, kategorijama, tematikama, mehanizmima i raznolikosti videoigara na tržištu; čak i za najmlađe igrače. Djeca vole igrati videoigre zbog njihove interaktivnosti i trenutačnih, čestih i jasnih povratnih informacija. Stoga se javila potreba za alatima poput PEGI koji odraslim osobama pomažu prilikom odabira videoigara za djecu. Zbog velikog interesa javnosti, nastala je i potreba za znanstvenim istraživanjima koja će dati odgovor na to kako igranje videoigara utječe na djecu. Znanstvena zajednica i brojni stručnjaci najčešće naglašavaju da postoje rizici i opasnosti od stvaranja ovisnosti ili razvoja agresivnih obrazaca ponašanja. Nova istraživanja govore i o potencijalnom lošem utjecaju na razvoj govora. S druge strane, brojna istraživanja potvrđuju kako videoigre kod djece mogu razvijati okulomotoriku, logičko, hipotetsko i asocijativno razmišljanje, upornost, usredotočenost, itd. Pored edukativnih videoigara, značajan pozitivan doprinos nađen je kod simulacijskih igara, i to za društveno i emocionalno razvojno područje. Stručnjaci kao pozitivne strane videoigara navode i nepristranost pri bodovanju i nagrađivanju te mogućnost igrača da pokušava savladati razinu koliko god mu je to puta potrebno. Upravo zbog ovih obilježja, praktičari su uvidjeli potencijal za uvođenje videoigara kao metodičkog sredstva u svoj odgojno-obrazovni rad. Istraživanja provedena u vrtićima u kojima su korištene videoigre dala su pozitivne rezultate na testiranjima vokabulara i predmatematičkih vještina. No videoigre se u dječjim vrtićima mogu upotrebiti i kao predaktivnosti i motivacija za središnje aktivnosti vodeći se pritom interesom djece.
Sažetak (engleski) The phenomenon of child’s play in the late 20th and early 21st centuries took shape of a form never seen before in history: playing digital video games. The rapid development of the video game industry has resulted in a numerous of genres, categories, themes, mechanisms, and diversities of the video games available on the market; even for the youngest players. Kids love playing video games because of their interactivity and instant, frequent, and clear feedback. Therefore, there is a need for tools like PEGI which helps adults choose video games for children. Due to the great interest of the public, there is also a need for scientific research that will provide an answer to how playing video games affects children. The scientific community and numerous experts most often point out that there are risks and dangers of creating addiction or developing aggressive patterns of behavior. New research also suggests a potential negative impact on speech development. On the other hand, numerous studies confirm that playing video games can contribute to oculomotor development, logical, hypothetical and associative thinking, persistence, focus, etc. In addition to educational video games, a significant positive contribution was found in simulation games for social and emotional development. Experts cite the positive aspects of video games as impartiality in scoring and rewarding, as well as the player's ability to try to master the level as many times as he/she needs to. Because of these features, practitioners saw the potential for introducing video games as a methodological tool in their educational work. Research conducted in kindergartens where video games were used gave positive results on tests of vocabulary and pre-mathematical skills. However, video games can also be used in kindergartens as pre-activities and introduction for central activities, guided by the interest of children.
Ključne riječi
videoigre
djeca predškolske dobi
pozitivan utjecaj videoigara
negativan utjecaj videoigara
Ključne riječi (engleski)
video games
preschool children
positive impact of video games
negative impact of video games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:673433
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-02 10:46:26