Naslov Radiodrama kao poticaj dramskome stvaralaštvu učenika mlađih razreda osnovne škole
Naslov (engleski) Radio drama as instigator of educational drama in primary education
Autor Lucija Pavetić
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Lana Ciboci (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Kako su novi i digitalni mediji postali sastavni dio ljudskog života, danas je, više no prije, potrebno razvijati medijsku pismenost koja pruža mogućnost kritičkog sagledavanja različitih medija. Radio je medij koji se prvi put pojavio u 20. stoljeću. Razvitkom radijskog medija u nastojanju da se pronađe umjetnički izraz najbliži radiju, nastale su radiodrame. Dramski odgoj poučava dramskim iskustvom, a to se postiže aktivnim sudjelovanjem u dramskim aktivnostima ili praktičnim iskustvom, primjerice odlaskom u kazalište. Svakom djetetu treba dati priliku da se dramski izrazi i stvara kako bi moglo razvijati svoju kreativnost i spontanost u izražavanju. Dramsko stvaralaštvo, dramsko izražavanje i dramska kultura tri su povezana područja dramskog odgoja jer koriste jednake dramske metode i tehnike, ali s različitim ciljevima. Cilj je ovog rada prikazati proces upoznavanja učenika mlađih razreda osnovne škole s radiodramom kao radijskom vrstom te pokazati kako dramski odgoj odgaja za život i kako se može provoditi u nastavnoj praksi. U radu su prikazane dvije dramskopedagoške radionice, a osmišljene su na temelju „Ježeve kućice“ Branka Ćopića i „Regoča“ Ivane Brlić-Mažuranić. Na početku radionica učenici slušaju radiodrame koje su napravljene po uzoru na spomenuta djela. Redatelj je radiodrame „Ježeva kućica“ Mirko Čović, a izvodi je Gradsko kazalište lutaka Split. Redatelj je „Regoča“ Ladislav Vindakijević, a radiodrama se nalazi u slušaonici Hrvatske radiotelevizije. Radiodrama je aktivator dječje mašte kao daljnji poticaj za razvitak dramskih aktivnosti. Naglasak je na tehnikama improvizacije kojima sudionici uz voditelja procesa stvaraju zamišljeni dramski svijet. Problemski sadržaji koji su detaljno obrađeni u radionicama odnose se na međuljudske konflikte, razvitak emocionalne inteligencije i vještinu aktivnog slušanja. Cilj je osposobiti učenike da samostalno prepoznaju probleme s kojima su se možda već susreli, a koji su povezani i s njima samima i sa životom općenito. Krajnji cilj radionica jest da one zažive u nastavnoj praksi.
Sažetak (engleski) As the new and digital media have become an integral part of human lives, today, more than ever, it is necessary to develop media literacy which enables us the possibility of critically observing different media. The radio was invented in the 20th century. Alongside the development of the radio broadcasting media, in an effort to produce an art form similar to the radio, radio dramas came to life. Drama education teaches by dramatic experience and this can be achieved by active participation in drama activities and practical experience such as going to the theatre. Each child has to be given an opportunity to express themselves and create via drama so they could express their creativity and spontaneity in expression. Educational drama, education in drama and drama in education are three intertwined areas of drama education as they use the same dramatic techniques and methods but with different purposes. This paper aims to convey the process of introducing pupils of lower primary schools to radio drama as a form of radio, and show drama education may prepare children for life and how it may be implemented in teaching practice. This paper portrays two drama-based pedagogy workshops prepared on the basis of Branko Ćopić’s Ježeva kućica (Hedgehog’s Home) and Ivana Brlić Mažuranić’s Regoč. At the beginning of the two workshops pupils listen to radio dramas inspired by the aforementioned children’s stories. Mirko Ćović is the director of the radio drama Ježeva kućica and it is performed by the Split Puppet Theatre. Ladislav Vindakijević is the director of Regoč and the radio drama is on Slušaonica (shows on demand) of the Croatian Radio and Television. Radio dramas activate children’s imagination and provide further incentive for development of dramatic activities. Emphasis is put on techniques of improvisation which are used by participants and process leaders to create imaginary dramatic world. Problem content of these workshops studied in detail refer to human conflicts, development of emotional intelligence and the skill of active listening. It aims to train pupils to recognize problems they may have encountered before on their own and which are connected to themselves and life in general. The ultimate goal of the workshops
is for them to come to life in teaching practice.
Ključne riječi
dramski odgoj
radio
radiodrama
Ključne riječi (engleski)
drama education
radio
radio drama
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:020212
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-02 10:51:23