Naslov Hitna stanja kod djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Emergency crises of preschool children
Autor Gabriela Ćosić
Mentor Maša Malenica (mentor)
Član povjerenstva Maša Malenica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavičić Bošnjak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Milan Stanojević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Pedijatrija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Hitna stanja u dječjoj dobi odnose se na stanja koja ugrožavaju život djeteta, a mogu biti posljedica akutne bolesti, ozljede, nesreće i slično. U prvoj godini života najčešća su hitna stanja vezana za aspiraciju stranog tijela, otrovanja lijekovima ili drugim sredstvima, opekline, utapanja i padove. U drugoj godini života događaju se i prometne nesreće zbog mobilnosti djeteta. U trećoj i četvrtoj godini češće dolazi do padova, utapanja i prometnih nesreća. Od pete godine česte su i nesreće na biciklu, a od desete godine dolazi i do nesreća uzrokovanih vatrenim oružjem. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, Europa ima jednu od najnižih stopa smrtnosti djece u svijetu. U Hrvatskoj su najčešći sljedeći uzroci smrti kod djece: prometne nesreće (73%), utapanja (8%), otrovanja (6%), padovi (5%), gušenja (5%) i udar električne struje (3%).
U radu se opisuju najčešća hitna stanja, ozljede i nesreće kod djece te postupci prve pomoći. Opisani su i protokoli u kriznim situacijama u vrtićima, mjere sigurnosti, prevencija ozljeda i edukacije odgojitelja o prvoj pomoći. Na kraju rada prikazano je istraživanje kojem je cilj bio utvrditi razinu znanja studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o postupcima prve pomoći te ispitati njihove stavove o vlastitom iskustvu tijekom inicijalnog obrazovanja. Istraživanje je utvrdilo kako studenti tijekom studija stječu dovoljno znanja o karakteristikama dječjeg rasta i razvoja, ali ne stječu dovoljno znanja o postupcima hitne pomoći, iako postoje kolegiji koji se bave navedenim temama. Rezultati pokazuju kako se studenti osjećaju sigurnijima kod nekih jednostavnijih postupaka prve pomoći, a manje sigurni kod složenijih postupaka. Može se zaključiti kako studiji ne pripremaju dovoljno studente na različite neočekivane situacije, kako trebaju reagirati u hitnim situacijama i kako izgledaju određeni protokoli u vrtićima.
Sažetak (engleski) Emergencies in childhood refer to conditions that endanger the life of a child and can be the result of acute illness, injury, accident and et cetera. In the first year of life, the most common emergencies are related to foreign body aspiration, poisoning by drugs or other means, burns, drowning and falls. In the second year of life, traffic accidents also occur due to the mobility of the child. In the third and fourth year, falls, drownings and traffic accidents often occur. From the age of five, bicycle accidents are more frequent and from the age of ten, there are also accidents caused by firearms. According to the World Health Organization, Europe has one of the lowest child mortality rates in the world. The following causes of death in children are the most common in Croatia: traffic accidents (73%), drowning (8%), poisoning (6%), falls (5%), suffocation (5%) and electric shock (3%).
The paper describes the most common emergencies, injuries and accidents in preschool age and first aid procedures. Crisis protocols in preschool, safety measures, injury prevention and first aid education are also described. At the end of the paper, a research was presented with the aim of determining the level of knowledge of early and preschool education students about first aid procedures and examining their attitudes about their own experience during initial education. The research found that students gain enough knowledge about the characteristics of child growth and development during their studies, but do not acquire enough knowledge about emergency procedures, although there are courses that deal with these topics. The results show that students feel safer with some simpler first aid procedures and less secure with more complex procedures. It can be concluded that studies do not sufficiently prepare students for various unexpected situations, how they should react in emergencies and what certain protocols in kindergartens look like.
Ključne riječi
prva pomoć
ozljede
nesreće
hitna stanja
prevencija
Ključne riječi (engleski)
first aid
injuries
accidents
emergencies
prevention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:067135
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-08 10:20:17