Naslov Digitalna slikovnica u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Digital picturebook in work with preschool children
Autor Matea Blagović
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Težak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Zalar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Slikovnica kao prvi materijal za čitanje namijenjen djetetu, portal je u svijet pisane riječi i prvi susret s književnošću koji omogućuje postepeno putovanje iz konkretnog svijeta u kontekstualni svijet simbola. Pomoći djetetu otkriti svijet i medij pisane riječi, razvijati spoznajni svijet i govor, bogatiti fond riječi, naviknuti na uporabu knjige i razviti potrebu za istom te omogućiti djeci vidjeti svijet očima umjetnika, samo su neke u moru dobrobiti koje pruža kvalitetna slikovnica. Danas smo svjedoci činjenice da se djeca rađaju okružena medijima i da navikavanje na medije počinje od najranije dobi. Stoga, uloga medija uz obitelj i vršnjake u procesu socijalizacije postaje sve značajnija. Za razliku od generacija koje su odrastale okružene pasivnim medijima, današnji novi milenijci ili tzv. Google generacija ne poznaju svijet bez mobitela, računala i interneta, a sve što trebaju znati udaljeno je svega nekoliko klikova. Napustivši doba tiska knjige, razvoj tehnologije donosi nam masovni razvoj elektroničkog sporazumijevanja, a posljedično nastaju novi oblici tekstova. U procesu digitalizacije pisana se književnost prelijeva u novi oblik pa govorimo o novoj vrsti književnosti. Riječ je o elektroničkoj književnosti koja sa sobom donosi promjene u načinu čitanja, interakciji s tekstovima i različito čitateljsko procesuiranje teksta. Svijet dječjih slikovnica neprestano se mijenja, a njihova multimodalnost koja se oslanjala na verbalne i vizualne formate, širi se prema uključivanju auditivnih, taktilnih i izvedbenih formi. Akceleracija dječjega fizičkog i intelektualnog razvoja ukazuje na potrebu jačanja pedagoških funkcija predškolskih ustanova i odgojne funkcije roditelja na putu prema razvoju kritičke medijske pismenosti – pristupu koji ne znači otpor novim medijima, već pristupu koji se zalaže za radoznalost, istraživanje, ali i propitivanje novih medija.
Sažetak (engleski) The picture book, as the first reading material intended for a child, is a portal into the world of the written word and also the first encounter with literature that enables a gradual journey from the concrete world to the contextual world of symbols. Helping a child to discover the world and media of the written world, developing cognition and speech, enriching the vocabulary, getting used to using the book and developing the need for reading books, and also to allow children to see the world through the eyes of an artist, are just some of the benefits provided by a quality picture book. Nowadays, we are aware that children are born surrounded by the media and that they start to use them at an early age. Therefore, the role of the media along with family and peers in the process of socialization is becoming increasingly important. The difference between generations that grew up surrounded by passive media is that today's new millennials or so-called the Google generation does not know how to live without cell phones, computers and the Internet. All they need to know is just a few mouse clicks away from them. Leaving the Age of Print, the technology development brings us a massive development of electronic communication and the consequence is encountering new text forms. In the process of digitalization, written literature is transformed into a new form which leads to a new type of literature – electronic literature. The electronic literature brings us changes in the way we read, interact with texts and interpret them. The world of picture books is constantly changing. Their multimodality, which relied on verbal and visual formats is expanding towards the inclusion of auditory, tactile and performance forms. As children’s physical and intellectual development is being quicker, it indicates the need for strengthening the pedagogical functions of preschool institutions and also the educational functions of parents in development of critical media literacy – an approach that doesn't bring resistance to new media, but evokes curiosity, research and questioning it.
Ključne riječi
slikovnica
digitalizacija
elektronička književnost
medijska pismenost
Ključne riječi (engleski)
picture book
digitalization
electronic literature
media literacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:496692
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-24 11:42:26