Naslov Glazbeno - scensko stvaralaštvo kao izvannastavna aktivnost
Naslov (engleski) Music and Stage Creativity as an Extracurricular Activity
Autor Nikolina Petrov
Mentor Diana Atanasov-Piljek (mentor)
Član povjerenstva Dubravko Fiolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Borna Nemet (član povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Atanasov-Piljek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Ovaj diplomski rad predstavlja glazbeno-scensko stvaralaštvo u nižim razredima osnovne škole, odnosno glazbeno-scensku formu mjuzikl, u teorijskom i praktičnom aspektu. Mjuzikl je teorijski prikazan u svim svojim sastavnicama te praktično dokazan postavljanjem dječjeg mjuzikla u osnovnoj školi u Belgiji.
Prvi dio rada govori o mjuziklu kao glazbeno-scenskoj vrsti. Opisuje se nastanak mjuzikla kroz povijest, kako je tekao njegov razvoj i koje su sve vrste nastale. Detaljno su prikazani i elementi od kojih je mjuzikl sačinjen. Kronološki je vođen kroz razdoblja razvoja i izvođenja, u svijetu i u Hrvatskoj.
Istražuje se poveznica između djeteta i glazbe od samog začeća do rane školske dobi. Objašnjava se izloženost glazbi, reakcija na glazbu, glazbeno sazrijevanje te razvoj glazbenih sposobnosti kod djece. Analiziran je kurikulum nastavnog predmeta Glazbena kultura od prvog do trećeg razreda te je uočen utjecaj nastave predmeta Glazbena kultura kod učenika. Slijede izvannastavne i izvanškolske aktivnosti te kao najvažnija izvannastavna aktivnost (za ovaj diplomski rad) – glazbeno stvaralaštvo. Predstavlja se dječji mjuzikl kao izvannastavna aktivnost te je iscrpno prikazan proces stvaranja mjuzikla kroz sve faze postavljanja.
U empirijskom dijelu rada opisuje se provedeno istraživanje u ISF Internacionalnoj školi u Belgiji. Predmet istraživanja je školski projekt, mjuzikl Zoom! kojeg su izveli učenici nižih razreda osnovne škole. Istraživanje pokazuje da se izvedba dječjeg mjuzikla u osnovnoj školi može realizirati na visokoj razini, s učenicima koji nemaju visoko glazbeno obrazovanje i gdje svima glazba i izvedbena umjetnost nisu temeljni izvor interesa.
Sažetak (engleski) This graduation thesis presents musical-scenic creativity in the lower grades of primary school; in effect, the musical-scenic form of a musical in theoretical and practical aspects. The musical is theoretically presented in all its components, and practically proven by staging a children's musical in a primary school located in Belgium.
The first part of the paper discusses the musical as a musical-scenic genre. It describes the origin of the musical through history, its development, and the varying types that have evolved. The elements of how the musical is made are also presented in detail. It is chronologically guided through periods of development and performance, both in Croatia and across the world.
The connection between the child and music from conception to early school age is explored. The child's exposure to music, reaction to music, musical maturation, and musical abilities development are explained. The curriculum of the subject of Music Culture from the first to the third grade has been analyzed, and the influence of the teaching of music culture in students was noticed. Extracurricular and out-of-school activities follow this and the most important extracurricular activity (for this thesis) – musical creativity. The children's musical is presented as an extracurricular activity, and the process of creating a musical through all the stages of its setup is presented in detail.
The empirical part of the paper describes the research conducted at the ISF International School in Belgium. The subject of research is a school project, the musical Zoom! performed by lower elementary school students. The research shows that a children's musical performance in primary school could be realized at a high level by students who have had no prior higher musical education, and where music and performing arts are not a primary source of interest for all students.
Ključne riječi
mjuzikl
glazbeno stvaralaštvo
dječji mjuzikl
izvedba
Ključne riječi (engleski)
musical
musical creativity
children's musical
performance
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:115607
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-25 11:32:08