Naslov Spol kao prediktor provedbe slobodnog vremena kod djece
Naslov (engleski) Gender as a predictor of leisure time in children
Autor Dora Draganić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Slobodno vrijeme za djecu predstavlja značajan aspekt njihovog rasta, razvoja i osobnog zadovoljstva. U slobodno vrijeme djeca se igraju i zabavljaju, ali također i stječu nova znanja i vještine. U periodu slobodnog vremena djeca razvijaju svoje socijalne i komunikacijske vještine, međusobno surađuju s drugom djecom, druže se, istražuju, igraju, izražavaju i kreativno razvijaju. Istražujući slobodno vrijeme i igru kod djece posebno je aktualna tema spola, kao prediktora provedbe slobodnog vremena kod djece. Česta su razmišljanja i vjerovanja kako djevojčice imaju drugačije preferencije prema provođenju slobodnog vremena naspram dječaka, a upravo takvo stajalište i razmišljanje analizirati će se u ovom diplomskom radu kako bi se utvrdilo postoje li neke značajnije odrednice koje od malih nogu utječu na percepciju djece naspram igre i provođenja slobodnog vremena. Cilj ovog diplomskog rada je istražiti postojeća istraživanja na tematiku spola kao prediktora provedbe slobodnog vremena kod djece. Raspon radova i istraživanja koja govore o ovoj tematici vrlo je širok, stoga je i bilo za očekivati da će rezultati biti raznoliki. Pregledom dostupne literature i dosadašnjih provedenih istraživanja utvrđena je znatna poveznica između spola i načina provođenja slobodnog vremena. Najveći dio istraživanja ukazuje na činjenicu da su djevojčice socijalnije i emocionalnije od dječaka, dok su dječaci često grublji i natjecateljski nastrojeni. Samim time logično je za utvrditi kako je kod djevojčica zanimljiva jedna vrsta aktivnosti (lutkice, čajanke, crtanje), a kod dječaka druga (sport, auti, natjecateljske vještine). Međutim, neka od istraživanja ukazala su kako zemlje koje imaju konzervativniji pristup odgoju i obrazovanju imaju znatno lošiju kvalitetu slobodnog vremena djevojčica, nego dječaka, dok je u razvijenijim zemljama ta brojka izjednačena.
Sažetak (engleski) Leisure time for children is a significant aspect for their growth, development and personal satisfaction. In their free time children play and have fun, but they also acquire new knowledge and skills. In their free time children develop their social and communication skills, interact with other children, socialize, explore, play, express and develop creativity. Exploring the topic of free time and play in children the most popular subject is always gender, as a predictor of the implementation of free time in children. There are frequent thoughts and beliefs that girls have different preferences towards spending free than boys, and such an attitude and thinking will be analyzed in this thesis to determine whether there are any significant determinants that affect children's perception of play and spending free time from an early age. The main goal of this thesis is to investigate existing researches about gender as a predictor of children leisure time. The range of papers and research on this topic is very wide, so it was expected that the results will be diverse. A review of the available literature and previous researches has established a significant link between gender and the way of spending free time. Much of the research points to the fact that girls are more social and emotional than boys, while boys are often rougher and more competitive. Therefore, it is logical to determine that one type of activity is interesting for girls (dolls, tea parties, drawing), and another for boys (sports, cars, competitive skills). However, some research has indicated that countries with a more conservative approach to education have a significantly poorer quality of girls' leisure time than boys, while in more developed countries this figure is equal.
Ključne riječi
slobodno vrijeme
djeca
spol
Ključne riječi (engleski)
free time
children
gender
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:321608
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-25 08:55:07