Naslov Kineziološka aktivnost i predškolska dob
Naslov (engleski) Kinesiological activity and preschool age
Autor Marija Pranjić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Kineziološka aktivnost je pojam za ukupnu populaciju aktivnosti, a dijeli se na konvencionalne i nekonvencionalne aktivnosti. Funkcija konvencionalnih aktivnosti je razvoj motoričkih znanja, a funkcija nekonvencionalnih aktivnosti je razvoj osobina i sposobnosti. Kineziološka aktivnost bilo kojeg oblika pozitivno utječe na sve aspekte življenja, ali i na razne bolesti koje su posljedice neaktivnosti. Ona potiče fizički rast i razvoj djece, razvoj psihomotoričkog sustava i opće funkcionalne sposobnost organizma. Predškolska dob traje od treće do šeste ili sedme godine života djeteta. Predškolska dob dijeli se na mlađu predškolsku dob, koja traje od treće do četvrte godine, srednju predškolsku dob, koja traje od četvrte do pete godine, te stariju predškolsku dob, koja traje od pete do šeste ili sedme godine. Rast i razvoj u predškolskoj dobi razlikuju se od skupine do skupine ali i od djeteta do djeteta unutar iste dobne skupine. U predškolskoj dobi važan je pravilan utjecaj na rast i razvoj djeteta. Tjelesna aktivnost definira se kao svaki pokret tijela koji izvode skeletni mišići, a zahtijeva potrošnju energije iznad razine mirovanja. Redovita tjelesna aktivnost iznimno je važna i za dijete i za odraslu osobu. Kineziološka je aktivnost važna jer utječe na kvalitetu življenja i opće stanje čovjeka u svim aspektima, ali je najvažnija u predškolskoj dobi kada dijete raste i razvija se. U predškolskoj dobi, ona se provode kroz igru koja ima snažan utjecaj na dijete, ali je važna i u kreiranju kvalitetnog provođenja slobodnog vremena. Cilj ovoga rada je opisati kineziološku aktivnost i predškolsku dob, te kako kineziološke aktivnosti utječu na dijete predškolske dobi.
Sažetak (engleski) Kinesiological activity implies for total population of activity, and is divided into conventional and unconventional activities. The function of conventional activities is to develop motorical knowledge, and the function of unconventional activities is the development of traits and abilities. Kinesiological activity affects positively on all aspects of life, but also on various diseases that are the result of inactivity. It stimulates the physical growth and development of children, the development of the psychomotor system and the general functional abilities of the organism. Preschool age lasts from third to sixth or seventh year of a child's life. Preschool age is divided into young preschool age, which lasts from third to fourth year, middle preschool age, which lasts from fourth to fifth year, and older preschool age, which lasts from fifth to sixth or seventh year. Growth and development in preschool varies from group to group, but also from child to child within the same age group. In preschool, proper influence on a child’s growth and development is important. Physical activity is defined as any movement of the body that is performed by skeletal muscles and requires consumption of energy above resting level. Regular physical activity is extremely important for both the child and the adult. Kinesiological activity is important because it affects the quality of life and general condition of a person in all aspects, but it is most important in preschool when a child grows and develops. In preschool, it is carried out through playing that has a strong impact on the child, but is also important in creating well spent free time. The goal of this paper is to describe kinesiological activity and preschool age, and how kinesiological activities affect a preschool child.
Ključne riječi
kineziološka aktivnost
tjelesno aktivnost
predškolska dob
igra
Ključne riječi (engleski)
kinesiological activity
physical activity
preschool age
playing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:509883
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-29 08:10:10