Naslov Uloga odgajatelja u poticanju razvoja djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The role of educators in encouraging the development of preschool children
Autor Sara Šušnjić
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Edita Rogulj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik Homolak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Sustav odgoja i obrazovanja obuhvaća Rani i predškolski odgoj i obrazovanje za djecu u dobi od šest mjeseci pa do polaska u osnovnu školu, ali s obzirom na to da je godina prije polaska u osnovnu školu obavezna godina predškolskog odgoja, a djecu je na taj korak potrebno dobro pripremiti, ovaj završni rad usmjeren je na predškolski uzrast (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, 2014). Cilj je uvidjeti značajnost uloge odgajatelja u svim segmentima djetetova razvoja pri čemu se poseban naglasak stavlja na razvoj socijalne dimenzije čija se posebnost ističe sociokulturnom teorijom Lava Vigotskog. Prikazan je tradicionalan te suvremen način rada odgajatelja kao i njegov utjecaj u razvojnim područjima poput socio emocionalnog, zatim područja govora, spoznaje i motorike. Nadalje, objašnjena je i odgajateljeva uloga u dječjoj igri nakon koje slijedi prostorno materijalno okruženje podijeljeno na unutarnji i vanjski prostor. Važnost okoline i čimbenika koji izravno ili neizravno utječu na razvoj djetinjstva, naglašava se u teoriji ekološkog sustava čiji predstavnik je Urie Bronfenbrenner. S obzirom na to da je odgajatelj osoba prema kojoj djeca razvijaju osjećaj privrženosti, očekuje se da ima kvalitetan i primjeren pristup što znači da će se prema djeci odnositi s poštovanjem, empatijom, brižnošću, pritom joj pomažući da napreduju u svakom aspektu svog razvoja. Svoje kompetencije i kvalitete razvijat će adekvatnim obrazovanjem i kontinuiranim profesionalnim usavršavanjem kao i stjecanjem znanja i vještina koje će doprinijeti njegovom razvoju u dobrog odgajatelja i još bolju osobu koja je nakon roditelja, zaista vrlo bitna osoba u djetetovom odrastanju.
Sažetak (engleski) The education system encompasses early and preschool education for children aged from 6 months up to their departure to primary school. Taking into consideration that the year before the child enrolls in a primary school is mandatory in preschool education, it is necessary to prepare the child for that step. This B.A. thesis will be directed towards preschool education. (Ministry of Science, Education and Sport, 2014.) The purpose of this thesis is to distinguish the significance of the kindergarten teacher in all segments of the child's development while putting an emphasis on the development of the social dimensions put out by the socio-cultural theory of Lev Vygotsky. It will show both the traditional and the modern approach to working as a preschool educator and it will also show its influence in various developmental areas such as socio-emotional development, speech development, cognitive development and motor development. Furthermore, it will also explain the role of the educator in play after which there is a spatial and material environment in both indoor and outdoor space. The significance of the environment and factors which influence the child's development directly or indirectly is elaborated upon through the ecological systems theory of Urie Bronfenbrenner. Since the educator is the person to whom children become most attached to, it is expected that they will have a high-quality and appropriate approach towards children. This means that they will show respect, empathy and care to a child, all while assisting them to progress in every aspect of their development. Their competences and qualities will be developed through adequate education and continuous professional improvement and through gaining knowledge and skills which will contribute to their professional development as a good kindergarten educator and as a person who is, alongside the child's parents, an extremely important figure in a child's upbringing.
Ključne riječi
odgajatelj
poticanje
predškolsko dijete
Ključne riječi (engleski)
kindergarten educator
encouragement
preschool child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:866344
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-02 12:23:42