Naslov Profesionalni razvoj odgojitelja pripravnika
Naslov (engleski) Professional development of trainee educators
Autor Regina Tadić
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik Homolak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Pripravništvo odgojitelja je razdoblje puno izazova i promjena usmjerenih na razvijanje osobnosti i profesionalan razvoj. Teorijski dio daje pregled profesije, profesionalnog identiteta odgojitelja, odgojitelja pripravnika, etape i aspekte stažiranja, međuodnos odgojitelja pripravnika i mentora, kao i faze njihova odnosa. Također, rad će prikazati profesionalni razvoj odgojitelja pripravnika, cjeloživotno obrazovanje te zakonski okvir pripravništva. Unutar teorijskog dijela zaključuje se kako pripravništvo odgojiteljske struke pripada cjeloživotnom obrazovanju, jedan od bitnijih dijelova. Cilj istraživanja je bio pokazati da postoji potreba za promjenom organizacije pripravničkog staža, a naglasak je na profesionalnom razvoju odgojitelja pripravnika. U istraživanju je sudjelovalo 110 ispitanika od toga 59 odgojitelja pripravnika i 51 odgojitelj s položenim stručnim ispitom.
U diplomskom radu postavljeno je 5 istraživačkih pitanja s ciljem boljeg razumijevanja profesionalnog razvoja odgojitelja pripravnika. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za revidiranjem Pravilnika o načinu i uvjetima polaganja stručnog ispita odgojitelja i stručnih suradnika u dječjem vrtiću iz 1997. godine. Promjene su uočene u mentorovom suvremenom metodičkom pristupu prema pripravnicima. Za ostvarivanje kvalitetnog vođenja i pripremanja pripravnika, potrebno je omogućiti većim brojem stručnih skupova za pripravnike. Rezultati istraživanja pokazuju da grad u kojem se stažira utječe na profesionalni razvoj odgojitelja pripravnika. Nastavno na teorijski okvir i dobivene rezultate, može se zaključiti kako je potrebna promjena organizacije pripravničkog staža radi stjecanja i jačanja kompetencija odgojitelja pripravnika.
Sažetak (engleski) The traineeship of educators is a period full of challenges and changes aimed at developing personality and professional development. The theoretical part provides an overview of the profession, the professional identity of educators, trainee educators, stages and aspects of internships, the relationship between trainee educators and mentors, as well as the stages of their relationship. Also, the paper will present the professional development of trainee educators, lifelong learning and the legal framework of internships. Within the theoretical part, it is concluded that the internship in the educational profession belongs to lifelong learning, one of the most important parts. The aim of the research was to show that there is a need to change the organization of the internship, and the emphasis is on the professional development of trainee educators. The study involved 110 respondents, of which 59 trainee educators and 51 educators who passed the professional exam.
In the diploma thesis, 5 research questions were asked with the aim of better understanding the professional development of trainee educators. The results of the research indicate the need to revise the Ordinance on the manner and conditions of taking the professional exam for educators and professional associates in kindergarten from 1997. Changes were observed in the mentor's modern methodological approach to trainees. Achieving quality guidance and preparation of trainees, it is necessary to enable a larger number of professional gatherings for trainees. The results of the research show that the city in which the internship influences the professional development of trainee educators. Following the theoretical framework and the obtained results, it can be concluded that a change in the organization of the internship is needed in order to acquire and strengthen the competencies of trainee educators.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje
jačanje kompetencija
pripravnički staž
promjena
Ključne riječi (engleski)
change
internship
lifelong learning
strengthening competencies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:390198
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-11 10:34:25