Naslov Poticajnost malešnica za dječji jezični razvoj-istraživanje vrtićke odgojne prakse
Naslov (engleski) Encouragment of nursery rhymes for children's language development-research of kindergarten
Autor Antonija Pinjušić
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-11-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Malešnice, sanatlice, pjesme ranke, pučke su dječje pjesme koje su prisutne u svim narodima i kulturama. One najčešće nastaju u zajedničkoj igri roditelja i djeteta, a u njihovoj izvedbi dijete aktivno sudjeluje uz pokret i glasove jezika koji usvaja. Mnoga su istraživanja pokazala da malešnice imaju vrlo veliku ulogu u razvoju dječjega govora jer je pokret, osobito fina motorika, povezan s razvojem govora. Stoga se one u odgojno-obrazovnoj praksi upravo zato i koriste. U prvom dijelu ovoga rada bit će predstavljen dječji jezični razvoj kao kontekst razmišljanja o malešnicama koje mu mogu biti dobar poticaj, u drugom dijelu bit će riječ o malešnicama i njihovoj ulozi u dječjemu odrastanju i u poticanju govorno-jezičnog razvoja djece. U trećem dijelu bit će izloženi rezultati istraživanja stavova odgojitelja o poticajnosti malešnica u dječjem jezičnom razvoju u vrtićkoj odgojno-obrazovnoj praksi. Istraživanje je provedeno internetski, anketnim upitnikom, od 6.listopada do 6.studenoga 2021. Ispitanici su bili isključivo odgojitelji u radnom odnosu. Cilj istraživanja bio je utvrditi jesu li, i koliko, odgojitelji svjesni poticajnosti malešnica u dječjem jezičnom razvoju te koriste li se njima u te svrhe i u kojoj se mjeri koriste. Rezultati istraživanja pokazali su da većina odgojitelja poznaje malešnice i njihovu poticajnost u dječjem jezičnom razvoju: 69,1% ispitanika odgovorilo je da poznaje „malešnice“. Važnosti i uloge malešnica u poticanju razvoja govora svjesno je 70,4% ispitanika. No premda su odgojitelji većinom upoznati s malešnicama i svjesni su njihove vrijednosti za dječji jezični razvoj, njih 40,1% koristi se malešnicama četiri i više puta tjedno s namjerom poticanja dječjega jezičnoga razvoja, dok ih jednom do dva puta tjedno koristi 39,5% ispitanika. Ti rezultati mogu biti prinos promišljanju i unaprjeđivanju odgojiteljske prakse, posebno u području poticanja dječjega jezičnoga razvoja, propitkivanja odnosa teorije i prakse te primjenjivanja provjerenih i djelotvornih metoda u odgojno-obrazovnom radu, a sve s ciljem poticanja rasta i razvoja djece.
Sažetak (engleski) Malešnice, sanatlice, ranke songs, folk children's songs that are present in all nations and cultures. They most often arise in the joint play of parent and child, and in their performance the child actively participates with the movement and voices of the language he is acquiring. Many studies have shown that toddlers play a very important role in the development of children's speech because movement, especially fine motor skills, is associated with speech development. Therefore, they are used in educational practice for this very reason. The first part of this paper will present children's language development as a context of thinking about young children that can be a good stimulus, in the second part we will talk about young children and their role in children's growth and in encouraging speech and language development of children. In the third part, the results of the research of educators' attitudes about the stimulation of young children in children's language development in kindergarten educational practice will be presented. The survey was conducted online, with a survey questionnaire, from October 6 to November 6, 2021. Respondents were exclusively employed educators. The aim of the research was to determine whether, and to what extent, educators are aware of the stimuli of young children in children's language development and whether they use them for these purposes and to what extent. The results of the research showed that most educators know children and their stimulation in children's language development: 69.1% of respondents answered that they know "children". 70.4% of respondents are aware of the importance and role of children in encouraging speech development. However, although educators are mostly familiar with children and are aware of their value for children's language development, 40.1% of them use children four or more times a week with the intention of encouraging children's language development, while 39.5% use them once or twice a week. These results can be a contribution to thinking and improving educational practice, especially in the field of encouraging children's language development, questioning the relationship between theory and practice and applying proven and effective methods in educational work, all with the aim of encouraging children's growth and development.
Ključne riječi
malešnice
poticanje govorno-jezičnoga razvoja
igre prstima
Ključne riječi (engleski)
noursery rhymes
encouraging speech and language development
finger games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:504349
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-20 10:42:18