Sažetak | Dijete da bi se razvilo u socijalno kompetentnu osobu treba živjeti u zdravoj obitelji
koja podrazumijeva kvalitetan bračni odnos, međusobno prihvaćanje, zadovoljstvo
između članova obitelji. Jednostavnije rečeno dijete se mora odgajati autoritativnim
stilom, kao što se u razrednom odjelu mora odgajati demokratskim stilom. Dijete koje
je socijalno kompetentno manifestira prosocijalna ponašanja koja su zajedno s
altruizmom i empatijom pokazatelji uspješnog ponašanja u socijalnim odnosima.
Takva djeca u interakciji sa svojim vršnjacima zauzimaju pozitivan sociometrijski
status – popularnost. S druge strane, djeca koja žive u obitelji u kojoj su svakodnevni
konflikti između članova obitelji imaju veće poteškoće u socijalnoj interakciji. Takva
su djeca sklona antisocijalnom ponašanju što im stvara probleme u socijalizaciji, ali i
na kognitivnom razvoju. Učenici koji manifestiraju intrinzična i ekstrinzična
ponašanja najčešće su nepopularna u razrednom odjelu. Prema navedenome,
nepopularni učenici mogu biti odbačeni, izolirani ili kontroverzni. No, to što je učenik
nepopularan ne mora značiti da ne zadovoljava potrebu za bliskošću i intimnošću.
Drugim riječima, ako je učenik nepopularan on može zadovoljavati potrebu za
bliskošću, odnosno može imati uzajamnog prijatelja. Isto vrijedi i za popularnog
učenika. To znači ako je učenik omiljen u razrednom odjelu ne mora značiti da
zadovoljava potrebu za bliskošću i intimnošću, tj. da ima uzajamnog prijatelja. Može
se reći da popularnost ima dvije krajnosti: sviđanje i nesviđanje, odnosno odbijanje. U
sklopu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita koji su
učenici popularni („zvijezde“), a koji su učenici nepopularni, odnosno koji su
odbačeni, izolirani i kontroverzni unutar istog i suprotnog spola. Cilj istraživanja je
bio ispitati postoje li u razrednom odjelu uzajamna prijateljstva te uzajamna odbijanja.
Ispitivanjem je utvrđeno da unutar razrednog odjela postoje popularni učenici i
nepopularni. Kod nepopularnosti nema kontroverznih učenika nego su učenici
izolirani i odbačeni. Također se pokazalo da u razrednom odjelu postoje uzajamna
prijateljstva, kao i uzajamna odbijanja. |
Sažetak (engleski) | Child, to develop into socially competent person, should live in a healthy family, which
includes high-quality marital relationship, mutual acceptance, satisfaction among
family members. To put it simply, child must be raised in authoritarian style, as in the
classroom must be raised in democratic style. A child who is socially competent
manifest prosocial behaviors , that are together with altruism and empathy, indicators
of successful behavior in social relations. Such children interact with their peers, take
positive sociometric status- popularity. On the other hand, children who live in families
in which are often conflicts between family members, have greater difficulties in social
interaction. Such children are prone to antisocial behavior and that create problems in
socialization, also on cognitive development. Students who manifest intrinsic and
extrinsic behaviors are the most unpopular in the classroom. According to the above,
unpopular students may be rejected, isolated or controversial. But if student is
unpopular, it does not mean that student does not need closeness and intimacy. In other
words, if the student is unpopular he can satisfy the need for closeness, or may have
friends. The same applies to the popular students. This means if a student is favored in
the classroom does not necessarily mean that it has closeness and intimacy, ie. that it
has friends. It can be said that the popularity has two extremes: likes and dislikes, or
rejection. As part of this paper work , research was carried out to examine which
students are popular ( "stars"), and which students are unpopular, or who are rejected,
isolated and controversial in the same and the opposite sex. The goal of the research
was to examine whether there are in the classroom mutual friendship and mutual
rejection. The study found that student n the classroom are popular and unpopular .In
unpopularity there have not controversial students, but there are students which are
isolated and rejected. It was also shown that in the classroom are mutual friendships
and mutual rejections. |