Naslov Strahovi kod djece osnovnoškolske dobi
Naslov (engleski) Fears in elementary school children
Autor Ivana Pavić
Mentor Lana Jurčec (mentor)
Član povjerenstva Majda Rijavec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Staša Kukulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lana Jurčec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Strah se ubraja u primarne emocije, pored sreće, tuge, bijesa, iznenađenja i gađenja. Iako se smatra negativnom emocijom, strah je sastavni dio života koji nas zapravo štiti od opasnosti. Strahovi se mijenjaju s obzirom na dob djeteta te često nestaju sami od sebe. S druge strane, strah nekada može biti iznimno intenzivan i ometati svakodnevno funkcioniranje.
Jedan od strahova koji je sve učestaliji među djecom jest strah od škole. Djeca su sve više opterećena te se često nalaze pod pritiskom roditelja i društva što pridonosi narušavanju njihova zdravlja. Djeca koja razviju strah od škole često iskuse glavobolju, vrtoglavicu, bolove u trbuhu, a ponekad i probleme sa spavanjem. Cilj ovog preglednog rada bio je prikazati ključne faktore i situacije koje izazivaju strah od škole kod djece te moguće razlike među učenicima s obzirom na spol i dob u doživljavanju strahova vezanih uz školu. Analiza se temeljila na istraživanjima straha od škole hrvatskih učenika nižih i viših razreda osnovne škole. Rezultati pokazuju da su najčešći učenički strahovi vezani uz školu strah od usmenog i pismenog ispitivanja, ocjenjivanja, strogih učitelja, nerealnih roditeljskih očekivanja te strah od vršnjačkog nasilja. Uz to, pokazalo se da djevojčice osjećaju veći strah od škole nego dječaci. S obzirom na to da vjerojatno nikada neće postojati škola potpuno oslobođena straha i stresa, važno je podučiti učenike kako se nositi sa strahovima. U ovome radu navedeni su i glavni koraci za sprečavanje i prevladavanje straha te su posebice objašnjene akcije koje mogu poduzeti roditelji i učitelji kako bi pomogli učenicima u prepoznavanju, prihvaćanju i prevladavanju svojih strahova.
Sažetak (engleski) Fear is one of the most basic human emotions, along with happiness, sadness, anger, surprise and disgust. Although considered a negative emotion, fear is an integral part of life which protects us from danger. Fears change as we age and they usually go away. On the other hand, fear can sometimes be extremely intense and interfere with daily functioning.
One of the most common fears among children is the fear of school. Children are often feeling overwhelmed and deal with too much pressure, which contributes to the deterioration of their health. Children who develop fear of school often experience headaches, dizziness, stomach ache, and sleep problems. The aim of this paper was to present key factors and situations that cause fear of school in children and to determine possible gender and age differences. This paper reviews existing research conducted among Croatian pupils. The results show that the most frequent fears related to school are: fear of oral and written examination, evaluation, strict teachers, unrealistic parental expectations and fear of peer violence. In addition, the results show that female pupils fear school more than male pupils. Since there will probably never be a fear and stress free school, it is important to teach students how to deal with fears. This thesis contains the steps that can be used to prevent and overcome fears, along with the suggestions that parents and teachers can take in order to help pupils recognise and accept their fears, and overcome them.
Ključne riječi
djeca
strah
strah od škole
prevladavanje straha
Ključne riječi (engleski)
children
fear
fear of school
overcoming fear
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:669436
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 10:30:11