Sažetak | Razvoj dječjega govora složen je proces i pod utjecajem različitih čimbenika. Govor
je socijalni fenomen te je njegov razvoj moguć isključivo u uvjetima ljudskog
okruženja. Polaskom djeteta u vrtić govor dobiva na važnosti jer je za nesmetano
uključivanje u odgojno-obrazovni proces prijeko potrebno da je dijete ovladalo
kvalitetnim izražavanjem vlastitih misli, osjećaja i potreba. Prvi dio, Utjecaj okoline
na razvoj govora, proučava na koji način djetetova okolina oblikuje govor te kako
utječe na njegov razvoj. Drugi dio, Razdoblja razvoja govora kod djece, bavi se
zakonitostima ispravnoga govornog razvoja. Treći i četvrti dio, Najčešći poremećaji
jezično-govorne komunikacije i Poremećaji ritma i tempa govora razmatraju vrste
najčešćih govornih i jezičnih poremećaja dječje dobi te razloge i rizične čimbenike
koji mogu izazvati odstupanja u govornom razvoju. Također nude smjernice za rad
odgojitelja s djecom s govornim poremećajima ili poremećajima ritma i tempa
govora. Peti dio, Razvoj govora u dječjem vrtiću, promatra na koji način život u
dječjem vrtiću utječe na govor djeteta, dok se šesti dio, Uloga odgojitelja u
govornom razvoju djece, bavi načinom na koji odgojitelj kao iznimno bitna osoba u
djetetovu životu utječe na razvoj djeteta općenito, a time i na razvoj govora. Sedmi
dio, Uloga čitanja, proučava na koji način čitanje slikovnica, ali i ostalih medija
obogaćuje djetetov vokabular te se naglašava važnost dijaloškog, a ne pasivnog
čitanja. Osmi dio, Utjecaj prostora na govorni razvoj djece, razmatra način na koji
prostor oblikuje osobe koje u njemu borave te način na koji je prostorom moguće
potaknuti razvoj govora. Deveti dio, Provedena aktivnost: Moj kišobrančić – moj
balončić, opisuje provedbu aktivnosti čitanja priče te zaključuje kako je aktivnost
uspješno provedena. |
Sažetak (engleski) | Speech development is a complex process that is influenced by many factors. Speech
is a social phenomenon and as such can only be developed in a social enviroment. As
a child starts kindergarten education, speech becomes more relevant due to fact that
it is essential for good quality comunication of its thoughts, feelings, emotions and
needs.
The first part Environmental influence on speech development considers the role that
the environment plays in speech development. The second part Milestones of speech 3
development deals with the milestones of proper speech development. The third and
fourth part, Common disorders of language and speech communication and
Disorders of rhythm and tempo of speech are considering the most common types of
speech and language disorders in children, and the reasons and risk factors that can
cause variations in speech development. They also offer guidelines for anyone
working with children with speech disorders or disorders of rhythm and tempo of
speech. The fifth part: Speech development in kindergarten, observes how life in
kindergarten affects the speech of a child, while the sixth part: The role of educators
in speech development of children deals with the way the educator, as a very
important person in a child's life affects the development of the child in general, and
thus the development of speech. The seventh part, The role of reading examines how
reading picture books, and other media enrichens the child's vocabulary, and
emphasizes the importance of dialogue-like reading, rather than passive reading. The
eighth part Enviornmental impact on children's speech development examines the
way in which the enviornment impacts the children that reside in it, and the way the
enviornment can encourage language development.The ninth part Conducted
activity: Moj kišobrančić- moj balončić describes the activity of reading a story with
children and concludes that the activity was carried out successfully. |