Sažetak | Cilj ovoga rada je na temelju istraživanja i pregleda literature analizirati
pozitivne i negativne učinke igranja računalnih igara na djecu u nižim razredima
osnovne škole te utvrditi igraju li djeca najviše akcijske igre te koliko njih voli igrati
igre u kojima se odvija borba i ubijanje.
Iako neke računalne igre mogu služiti korisnom učenju, razvoju brzine i
koordinacije, usredotočenosti, kontrole te sposobnosti rješavanja problema, osobito se
upozorava na njihove štetne utjecaje: agresivnost, socijalnu izolaciju, problematičnu
uporabu sve do stvaranja ovisnosti.
Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom u veljači 2017. godine na
ciljanom uzorku ispitanika. Ispitanici su učenici (N=117; 50,4% ženskih i 49,6%
muških) trećeg i četvrtog razreda osnovnih škola urbanih i ruralnih sredina. Na temelju
istraživanja dobiveni su rezultati nakon kojih je uslijedila analiza kojom je potvrđena
glavna hipoteza. Hipoteza ovog istraživanja bila je:Djeca u nižim razredima osnovne
škole najviše igraju akcijske igre.Akcijske igre su najpopularnije među djecom te ih
u nižim razredima igra 40% od ukupnog broja ispitanika. Odmah nakon akcijskih
18,3% igra avanturističke igre, a 12,2% sportske igre. Nadalje se igraju igre simulacije
8,7%, edukativne igre 6,1%, igre u kojima se odvijaju borbe 4,3% te arkadne igre i
igre igranja uloga 1,7% ispitanika. Malo manje od polovice ispitanika voli igrati
računalne igre u kojima se odvija borba, 44,8%, dok 55,2% ne voli igrati računalne
igre u kojima se odvija borba.
Prema odgovorima ispitanika roditelji znaju da njihova djeca igraju računalne
igre te da neki roditelji dopuštaju igranje računalnih igara, a neki roditelji ograničavaju
igranje računalnih igara svojoj djeci.
Dobiveni rezultati potiču neke dileme, ali i promišljanja o njihovoj praktičnoj
primjeni, kao i ideje za nova istraživanja. |
Sažetak (engleski) | The aim of this paper is to analyze the positive and negative effects on children
in lower grades of elementary school while they are playing computer games, to
determine if children are playing mostly action games and how many of them like to
play games where fighting and killing is taking place.
Although some computer games can contribute to the development of useful
learning, development of speed and coordination, focus, control and problems-solving
skills, there are warnings of their adverse effects: aggression, social isolation,
problematic use, all the way to addiction.
The research was conducted through a questionnaire in February 2017, on the
targeted sample of responders. The responders are third and fourth grade students
(N=117, 50,4% of female students and 49,6% of mail students) in elementary schools
in urban and rural areas. Contained results are based on the research, then an analysis
was carried out which confirmed the main hypothesis. The hypothesis of this research
was: Children in lower grades of elementary school are mostly playing action games.
Action games are most popular among children, in lower grades 40% of the total
number of respondents are playing them. Right after action games, 18,3% of
respondents are playing adventure games and 12,2% sports games. Further, 8,7%
simulation games, 6,1% educational games, 4,3% fighting games, 1,7% of respondents
are playing arcade games and games of playing roles. Slightly less than a half of the
respondents, 44,8%, prefer to play computer fighting games while 55,2% do not like
to play computer fighting games.
According to respondents, parents are aware that their children are playing
computer games and some parents allow it, while some parents are limiting playing
computer games to their children.
The obtained results are stimulating some dilemmas but also are reflecting on
their particular application, as well as ideas for new research. |