Naslov Kompetencije budućih učitelja za vrednovanje učeničkih postignuća u nastavi Prirode i društva
Naslov (engleski) Future teachers' assessment competencies in Science and Social Studies classes
Autor Marcelija Gavrić
Mentor Alena Letina (mentor)
Član povjerenstva Višnja Rajić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alena Letina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak U ovome radu analiziraju se temeljni postupci, načini i tehnike vrednovanja u nastavi prirode i društva. Objašnjeni su ključni pojmovi vezani uz proces vrednovanja, te obrazložene njegove mogućnosti i pristupi. Ukratko je opisan razvoj vrednovanja u nastavi kroz povijest. U radu su također izloženi autentični, odnosno alternativnih načini vrednovanja koji su primjenjivi u nastavi prirode i društva. Nadalje, u ovome se radu vrednovanje razmatra i iz perspektive dokumenata važnih za odgoj i obrazovanje. Na temelju njih, određuju se elementi i kriteriji vrednovanja u nastavi prirode i društva. Rad se posebno bavi analizom kompetencija učitelja za provedbu motivirajućeg, ispravnog i kvalitetnog vrednovanja, a izloženi su i rezultati dosadašnjih istraživanja koja su provedena na ovome području. U drugome dijelu rada izloženi su rezultati istraživanja koje je za cilj imalo ispitati spoznaje, stavove i vještine budućih učitelja za provođenje vrednovanja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno među studentima četvrte i pete godine Učiteljskog fakulteta u Zagrebu pri čemu je u istraživanju sudjelovalo ukupno 123 studenta. Za potrebe istraživanja, konstruiran je poseban upitnik koji se sastojao od 5 dijelova. Pojedinim dijelovima upitnika ispitano je znanje i stavovi studenata-budućih učitelja o vrednovanju u nastavi prirode i društva, te samoprocjena njihovih sposobnosti za provedbu vrednovanja u području nastave prirode i društva. Na temelju dobivenih rezultata u području ispitivanja spoznaja i stavova budućih učitelja može se vidjeti da su budući učitelji uglavnom neodlučni pri procjeni tvrdnji, što znači da nisu sigurni u svoje znanje te da su im stavovi neodređeni. S druge strane, većinu svojih sposobnosti za vrednovanje u nastavi prirode i društva
budući učitelji procjenjuju dobro razvijenima. Također, utvrđene su mogućnosti za poboljšanje i napredovanje u području vrednovanja u nastavi prirode i društva te u osposobljavanju budućih učitelja za vrednovanje tijekom njihova formalnog obrazovanja.
Sažetak (engleski) This paper discusses the basic procedures, methods and techniques of evaluation in Science and Social studies classes. The key concepts related to evaluation are explained, and its possibilities and approaches are pointed out. The development of evaluation in teaching throughout history is also briefly described, and the authentic/alternative ways of evaluation that can be used in Science and Social studies classes are listed. Moreover, in this paper, evaluation is also examined from the perspective of the documents important for education. Based on them, the elements and evaluation criteria in Science and Social studies classes are determined. The paper also deals with the analysis of teachers' competencies needed for motivating, correct and adequate evaluation. The results of previous research conducted in this area are also presented.The second part of the paper presents the results of the research that aimed to examine the knowledge, attitudes and skills of future teachers for evaluation in Science and Social studies classes. The research was conducted among fourth and fifth year students of the Faculty of Teacher Education in Zagreb, with a total of 123 students participating in the research. For the purposes of the research, a special questionnaire was constructed consisting of 5
parts. They examined the knowledge and attitudes of students-future teachers about evaluation, and self-assessment of their abilities of evaluation in Science and Social studies classes. Based on the results obtained in the field of testing
the knowledge and attitudes of future teachers, it can be seen that they are mostly indecisive in assessing the statements, which means that they are unsure of their knowledge and that their attitudes are vague. On the other hand, they assessed
their abilities to evaluate in Science and Social studies classes to be well developed. What is more, suggestions for improvement in the field of evaluation in Science and Social studies classes have been identified, as for teaching future
teachers for evaluation during their formal education.
Ključne riječi
vrednovanje
autentični načini vrednovanja
kompetencije učitelja
nastava prirode i društva
Ključne riječi (engleski)
evaluation
authentic ways of evaluation
teacher competencies
Science and Social studies classes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:396360
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 08:14:39