Naslov Prikaz emocija kroz dječje likovno stvaralaštvo
Naslov (engleski) Presentation of emotions through children's art
Autor Lorena Matić
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak U ovome radu govorit će se o povezanosti emocija s dječjim likovnom stvaralaštvom. Rad je podijeljen na dvije cjeline: prva cjelina teorijski obrađuje emocije, prikazuje njihovu podjelu, objašnjava dječje likovno stvaralaštvo, vrste motivacije te objašnjava kako se umjetničkom terapijom može pomoći djeci s određenim teškoćama u razvoju.
Druga se cjelina sastoji od praktičnoga rada obavljenog u Dječjem vrtiću Gajnice datuma 10. svibnja i 13. svibnja 2022. Kako bi povezanost emocija s dječjim likovnim stvaralaštvom bila što jasnija, prikupljeni su radovi djece iz triju mješovitih odgojnih skupina, od kojih su u jednoj djeca od 2 do 4 godine, dok su u drugim dvjema djeca od 3 do 7 godina. Radovi su rezultat dječjeg likovnog stvaranja koji je u svakoj odgojnoj skupini sadržavao drugu temu. Sva su djeca bila motivirana razgovorom, no i čitanjem slikovnice, glazbom te razgovorom tijekom boravka u dvorištu vrtića. Svaki priloženi crtež izabran je zbog svoje originalnosti, posebnosti načina pristupa radu i prenošenja poruke koja je ispisana ispod svakoga rada. Tijekom odabira dječjih radova važna je bila priča kojom je svako dijete opisalo svoj rad kako bismo radu dodijelili određene emocije pobuđene u tome trenutku.
Crtež jest rezultat djetetova truda, posvećenosti i prikaza onoga što ne može biti izgovoreno. Poželjno je djeci davati što više prilika za slobodno izražavanje crtežom kako bismo uvidjeli kako njegov razvoj teče te je li sposobno samo sebe predstaviti na isti način. Slobodu stvaranja potrebno je prekinuti i ponuditi pravu raznolikost materijala kako bismo uočili jasan djetetov napredak, njegove mogućnosti i sposobnosti.
Sažetak (engleski) This paper will discuss the connection between emotions and children's artistic creativity. The work is divided into two parts - the first part theoretically deals with emotions, how we share them, explains children's artistic creativity, types of motivation and how art therapy can help children with certain developmental difficulties.
The second part consists of practical work carried out in the Kindergarten Gajnice on May 10 and May 13, 2022. In order to make the connection between emotions and children's artistic creation as clear as possible, the works of children from three mixed educational groups were collected, one of which includes children from 2 to 4 years old, while in the other two there are children from 3 to 7 years old. The works are the result of children's artistic creation, which contained a different theme in each educational group. All children were motivated by conversation, but also by reading picture books, music and conversation during their stay in the kindergarten yard. Each attached drawing was chosen for its originality, the special way of approaching the artwork and conveying the message that is written under each work. During the selection of children's artwork, the story that each child used to describe their artwork was important in order to assign certain emotions to the artwork that were evoked at that moment.
The drawing is the result of the child's effort, dedication and representation of what cannot be spoken. It is desirable to give children as many opportunities as possible to freely express themselves through drawing in order to see how their development is progressing and whether they are capable of presenting themselves in the same way. The freedom of creation needs to be interrupted and a real variety of materials must be offered in order to clearly see the child's progress, his possibilities and abilities.
Ključne riječi
emocije
terapija
dječje likovno stvaralaštvo
crtež
Ključne riječi (engleski)
emotions
therapy
children's art
drawing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:808678
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-22 11:08:06