Naslov Razvoj socioemocionalnih kompetencija uz problemske slikovnice
Naslov (engleski) Developing Socioemotional Competencies with Problem Picturebooks
Autor Stela Barle
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Težak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Astrid Nox (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Slikovnica je prva knjiga s kojom se djeca susreću već u ranome djetinjstvu. Ona čini vrlo važan dio dječje književnosti kojom djeca razvijaju ljubav prema čitanju i književnosti općenito. Slikovnica je često opisivana kao dvomodalni medij jer se sastoji od vizualne i verbalne komponente, to jest ilustracija i teksta koji se međusobno nadopunjuju. Usklađenost dvaju izraza i namijenjenost slikovnice djeci i njihovim razvojnim osobitostima predstavljaju uvjete za ostvarenje svih funkcija slikovnice. Slikovnice nude širok spektar tema uz pomoć kojih djeca usvajaju nove spoznaje, bolje razumiju svijet i okolinu te razvijaju kreativnost, znatiželju, a zadovoljavaju i svoje emotivne potrebe.
Problemska slikovnica podrazumijeva vrstu slikovnice koja prikazuje teme i problemske situacije u kojima je većinom dijete središnji lik. Problemske slikovnice umjetnički oblikovanim tekstom i pomno osmišljenim ilustracijama prikazuju različite situacije u kojima se djeca mogu pronaći, a s kojima nisu upoznata ili se s njima ne znaju nositi. Problemske slikovnice tematski se bave sadržajima koji su djeci zanimljivi i bliski, a kako bi se djeca zainteresirala za priču i uočila koji problem i rješenje slikovnica nudi. S obzirom da problemske slikovnice vrlo često govore o emocijama i odnosima s drugima, one mogu biti korištene kao sredstvo za unapređenje socijalnih i emocionalnih vještina.
Socioemocionalne kompetencije izuzetno su važne kompetencije koje dijete stječe kroz život, a na njihov razvoj najviše utječe okolina – obitelj i prijatelji. Učenici ih usvajaju i uvježbavaju tijekom druženja sa svojim vršnjacima i obitelji, a mogu se poučavati i kroz problemsku slikovnicu. Djeca se s likovima iz slikovnica poistovjećuju, a pošto određene problemske slikovnice progovaraju o socioemocionalnim kompetencijama, djeca će s lakoćom internalizirati socioemocionalne vještine koje su primijetili u slikovnicama.
Sažetak (engleski) The picturebook is the first book that children encounter in early childhood. It forms a very important part of children’s literature by which children develop love for reading and literature in general. A picturebook is often described as a bimodal medium because it consists of a visual and verbal component, an illustration and a text, which complement each other. The harmony of two expressions and the purpose of the picturebook for children and their developmental peculiarities are the conditions for the realization of all picturebook’s functions. The picturebooks offer a wide range of topics through which children acquire new knowledge, better understanding of the world and the environment, and develop creativity, curiosity, and satisfy their emotional needs.
A problem picturebook is a type of picturebook that depicts topics and problem situations in which the child is mostly the central character. Problem picturebooks with artistically designed text and carefully designed illustrations show diverse situations in which children can find themselves, and with which they are not familiar ordo not know how to deal with them. Problem picturebooks thematically deal with the content that is interesting and close to children in order for children to be interested in the story and notice what problem and solution the picturebook offers. Since problem picturebooks very often talk about emotions and relationships with others, they can be used as a means to improve social and emotional skills.
Socioemotional competencies are very important competencies that a child acquires through life, and their development is most influenced by the environment - family and friends. Children adopt and practice them while socializing with their friends and families, and they can also be taught through a problem picturebook. Children identify with the characters in the picturebooks, and since certain problem picturebooks talk about socioemotional competencies, children will easily internalize the socioemotional skills they noticed in the picturebooks.
Ključne riječi
slikovnica
problemska slikovnica
socioemocionalne kompetencije
Ključne riječi (engleski)
picturebook
problem picturebook
socioemotional competencies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:542473
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-25 10:43:19