Naslov Razlike u motoričkim sposobnostima djece nogometaša i kontrolne skupine
Naslov (engleski) Differences in motor abilities of children football players and control group
Autor Andreja Tudović
Mentor Vatroslav Horvat (mentor)
Član povjerenstva Marijana Hraski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj istraživanja je utvrditi razlike u motoričkim sposobnostima između djece koja treniraju nogomet i djece koja se ne bave sportom (kontrolna skupina). Istraživanje je provedeno na uzorku od 60 sudionika u dobi od šest godina. Kontrolnu skupinu (N=30) sačinjavali su dječaci, polaznici starijih vrtićkih skupina koji se ne bave sportom, dok su u eksperimentalnoj skupini (N=30) bili dječaci iste dobi, koji treniraju nogomet dva puta tjedno po sat vremena u školi nogometa iz Zagreba. Testiranje motoričkih sposobnosti ispitano je pomoću sljedećih varijabli: MRSJNK-stajanje jedna noga kocka (za procjenu ravnoteže), MKPN-poligon natraške (procjena koordinacije), MST30-trbušnjaci u 30s (procjena repetitivne snaga), MSDM-skok u dalj iz mjesta (test za procjenu eksplozivne snage), MBTR-taping rukom 10s (procjena brzine), MFSR-pretklon trupa (test za procjenu fleksibilnosti) i MI90-trčanje u 90s (procjena izdržljivosti). Za obradu dobivenih podataka korišten je program SPSS 23. Za ispitane varijable izračunati su osnovni i disperzivni parametri: aritmetička sredina, standardna devijacija minimalna vrijednosti maksimalna vrijednost. Razlike u motoričkim sposobnostima između kontrolne i eksperimentalne skupine utvrđene su ANOVA programom, a razina statističke značajnosti je 0.05. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti kako su djeca uključena u nogometni trenažni proces ostvarila statističku značajnost razlike u testovima za procjenu koordinacije, repetitivne snage, brzine i izdržljivosti u odnosu na djecu koja nisu uključena u trenažni proces. U testovima za procjenu ravnoteže, eksplozivne snage i fleksibilnosti nisu utvrđene značajne razlike, iako su nogometaši postigli nešto bolje rezultate u i ovim mjerenjima. Temeljem navedenog možemo zaključiti kako je potvrđena hipoteza da će djeca koja treniraju nogomet ostvariti bolje rezultate u motoričkim sposobnostima u odnosu na djecu koja se ne bave sportom.
Sažetak (engleski) The aim of the research is to determine the differences in motor skills between children who train football and children who do not play sports (control group). The study was conducted on a sample of 60 participants aged six years. Control group (N=30) consisted of boys, students of preschool groups who do not play sports, while in the experimental group (N=30) were boys of the same age, who train football twice a week for an hour at a football school from Zagreb. Motor skills testing was conducted using the following variants: MRSJNK-standing one leg of the cube (for balance assessment), MKPN-polygon backwards (coordination assessment), MST30- sit-ups in 30s (repetitive strength assessment), MSDM-long jump from the place (test for explosive power assessment), MBTR-hand tapping 10s (speed assessment), MFSR-forward bend (flexibility test) and MI90-runningin 90s (endurance assessment). The SPSS 23 program was used to process the obtained data. The basic and dispersive parameters were calculated for the examined variables: arithmetic mean, standard deviation of the minimum value and maximum value. Differences in motor abilities between the control and experimental groups were determined by the ANOVA program, the level of statistical significance is 0.05. Based on the obtained results, it can be concluded that children involved in the football training process achieved a statistical difference in significance in tests for assessment of coordination, repetitive strength, speed and endurance compared to children who are not involved in the training process. While no significant differences were found in the tests for assessment of balance, explosive power and flexibility, although footballers achieved slightly better results in these measurements as well. Based on the above, we can conclude that the hypothesis that children who train football will achieve better results in motor skills compared to children who do not play sports has been confirmed.
Ključne riječi
motoričke sposobnosti
djeca nogometaši
predškolska djeca
trening
Ključne riječi (engleski)
motor skills
football players
preschool children
training
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:922925
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 09:06:34