Naslov Art terapija u likovnim aktivnostima u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Art therapy in art activities in primary education
Autor Marita Crljen
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak Diplomski rad pod nazivom „Art terapija u likovnim aktivnostima u primarnom obrazovanju“ započinje definiranjem art terapije kao psihoterapije koja koristi kreativne metode kao osnovni element komunikacije. Art terapija temelji se na likovnom, tjelesnom, glazbenom i dramskom izražavanju koje se koristi kao sredstvo za izražavanje emocija i misli. Metode art terapije koriste se u specijaliziranim ustanovama poput bolnica ili klinika kako bi se pojedincu omogućilo da kroz različite vrste umjetnosti izrazi svoje misli i osjećaje. Metode art terapije također se mogu primjenjivati u nastavnom procesu u svrhu da učenici osvijeste svoje misli i osjećaje, te da im se kroz različite vrste umjetnosti pomogne u izražavanju emocije koje osjećaju.
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi jesu li učitelji/ce razredne nastave u Republici Hrvatskoj upoznate s pojmom art terapija te koriste li se metodama art terapije u nastavi Likovne kulture. Isto tako, u sklopu istraživanja ispitivala se i samoprocjena vlastite kreativnosti učitelja/ica, prisutnost kreativnosti u nastavnom procesu, stavovi o uključivanju art terapije u nastavni proces, a posebno u nastavu Likovne kulture.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 135 (Ž = 131, M = 4) učitelja razredne nastave u Republici Hrvatskoj na području 18 županija. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik kreiran pomoću Google obrasca, distribuiran putem društvenih mreža te su ga sudionici ispunjavali online. Rezultati su obrađeni u programu Microsoft Excel, a priloženi su u obliku tablica i slika s prikazom grafikona.
Istraživanjem je utvrđeno da je veliki broj učitelja/ica razredne nastave u Republici Hrvatskoj upoznata s pojmom art terapija ali manji dio ispitanika se služi s metodama art terapije u nastavi Likovne kulture. Isto tako, bez obzira na to što se samo manji dio ispitanika služi art terapijom u nastavi, gotovi svi ispitanici su se kroz anketni upitnik izjasnili kako bi htjeli znati više o art terapiji i uključivanju art terapijskih metoda u nastavu.
Sažetak (engleski) "Art therapy in art activities in primary education" thesis starts with defining art therapy as psychotherapy that uses creative methods as a basic element of communication. Art therapy is based on the use of artistic, physical, musical and dramatic expression as a means of expressing emotions and thoughts. Art therapy methods are used in specialized institutions such as hospitals or clinics to allow an individual to express their thoughts and feelings through different types of art. Art therapy methods can also be applied in the teaching process in order to make students aware of their thoughts and feelings, and to help them to express the emotions they feel.
The aim of this research was to determine whether primary school teachers in Croatia are familiar with the concept of art therapy and whether they use art therapy methods in Art class. Also, the research examined the self-assessment of teachers own creativity, the presence of creativity in the teaching process, attitudes about the inclusion of art therapy in the teaching process, and especially in Art class.
The research was conducted on a sample of 135 (F = 131, M = 4) primary school teachers in Croatia in 18 counties. The research instrument was a survey questionnaire created using a Google form, distributed through social networks and completed by participants online. The results were processed in Microsoft Excel, and are attached in the form of tables and figures with graphs.
The research established that the majority of primary school teachers in Croatia are familiar with the concept of art therapy, but a smaller amount of the respondents use the methods of art therapy in Art classes. Also, despite the fact that only a small amount of the respondents use art therapy in teaching, almost all respondents said through a questionnaire that they would like to know more about art therapy and the inclusion of art therapeutic methods in teaching.
Ključne riječi
art terapija
likovne aktivnosti
dječji crtež
Ključne riječi (engleski)
art therapy
art activities
children's drawing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:492390
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-27 09:36:56