Naslov Višejezičnost kao poticaj ranog jezičnog razvoja
Naslov (engleski) Multilingualism as a stimulus for early language development
Autor Tihana Drvar
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Cvikić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-04-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Jezik je apstraktan sustav znakova koji služi za sporazumijevanje među ljudima. Usvajanje jezika započinje od najranije djetetove dobi i uključuje sve svjesne i nesvjesne procese koji sudjeluju u svladavanju jezika. Do pojave prve riječi najčešće dolazi u prvoj godini djetetova života. Usvajanje materinskog i stranog jezika ponešto se razlikuje. Djeca materinski jezik usvajaju od rođenja dok se usvajanje odnosno učenje stranog jezika odvija u školi ili specijaliziranim ustanovama. Učenje stranog jezika pozitivno utječe na kasniji jezični razvoj. Dvojezičnost je sposobnost usporedne upotrebe dvaju različitih jezika. Višejezičnost je sposobnost osobe da govori dva, tri, četiri ili čak više jezika. Do pojave dvojezičnosti odnosno višejezičnosti dolazi zbog osobnih, društvenih ili političkih razloga. Naime, dvojezičnost i višejezičnost imaju svoje prednosti, ali ponekad i neke nedostatke. Uz mnoge sadržaje koji se mogu pronaći putem medija ili koje nam mediji nude, motivaciju za usvajanje jezika kod djece uz roditelje čine i odgojitelji, poticajna okruženja, pjesmice, brojalice, slikovnice, jezične igre, ali i vršnjaci. Temeljni cilj ovog rada bio je ispitati kako usvajanje dvaju ili više jezika utječe na jezični razvoj kod djece. Istraživanje je provedeno u obliku intervjua s roditeljima jedne hrvatsko – francuske
obitelji. Dobiveni rezultati u skladu su s očekivanim te je potvrđeno kako dvojezičnost odnosno višejezičnost kod djece pozitivno utječe na jezični, ali i cjelokupni razvoj djeteta.
Sažetak (engleski) Language is an abstract system of signs that serves for the communication between people. Language acquisition begins in the critical period of childhood and it involves all conscious and unconscious processes involved in language acquisition. The appearance of the first word most often occurs in the first year of a child's life. The acquisition of native language and foreign language is different in few areas. Children learn their native language from birth, while learning a foreign language takes place in school or specialized institutions. Learning a foreign language has a positive effect on post language development. Bilingualism is the ability to use two different languages simultaneously. Multilingualism is the ability of a person to speak two, three, four or even more languages. The emergence of bilingualism or multilingualism occurs for
personal, social or political reasons. Namely, bilingualism and multilingualism have their advantages but also sometimes some disadvantages. In addition to many contents that can be found through the media or offered by the media, the motivation for language acquisition in children, together with parents are educators, stimulating environments, songs, counters, picture books, language games, but also peers. The basic aim of this paper was to examine how acquistions of two or more languages affects language development in children. The research was conducted in the form of an interview with the parents of a Croatian-French family. The obtained results are in line with expectations and it was confirmed that bilingualism or multilingualism in children has a positive effect on language, but also on the overall development of the child.
Ključne riječi
jezik
usvajanje jezika
materinski jezik
strani jezik
dvojezičnost
višejezičnost
motivacija
Ključne riječi (engleski)
language
language acquisition
native language
foreign language
bilingualism
multilingualism
motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:083957
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-15 13:15:51