Naslov Kreativnost u nastavi likovne kulture
Naslov (engleski) Creativity in the teaching process of visual arts
Autor Lucija Solomun
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak Kreativnost je ljudska sposobnost čija se važnost sve više uviđa. Sukladno tomu, nastoji ju se intenzivnije uključiti u odgojno-obrazovnom procesu.
U ovom radu se na kreativnost gleda kao na sposobnost koju svatko posjeduje, ali i kao potencijal koji se može razviti i ostvariti. U teorijskom dijelu rada nastojalo se objediniti savjete stručnjaka za provođenje kreativne nastave likovne kulture i nastave općenito. Ideja je bila oslikati kreativnog učitelja koji zna kako izvući kreativni potencijal iz svakog učenika. Premda je vrlo važno prepoznati darovite učenike, ovoj rad fokus stavlja na učenike prosječnih sposobnosti.
U istraţivačkom dijelu rada nastojalo se odgovoriti na pitanja koliko su učitelji zainteresirani za kreativnu nastavu, jesu li sami kreativni, potiču li kreativnost u nastavi likovne kulture, ali i u nastavi općenito te razumiju li što je kreativnost. Istraživanje je provedeno na uzorku od 121 učitelja (Ž=191, M=2) razredne nastave na području Republike Hrvatske. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik kreiran putem Google obrasca, a istraživanje je provedeno u kolovozu 2022. godine. Podaci su obrađeni deskriptivnom statističkom analizom pomoću programa Google tablica. Izračunate su maksimalne, minimalne i prosječne vrijednosti za dob kao i aritmetička sredina i standardna devijacija za odgovore procjena na Likertovoj skali.
Istraživanjem je utvrđeno kako učitelji žele i nastoje potaknuti kreativnost u nastavi likovne kulture i nastavi općenito. Većina ispitanika smatra sebe kreativnom osobom, a svoju nastavu kreativnom. Nadalje, ispitanici tvrde kako su spremni uložiti dodatan trud za provođenje kreativne nastave te dopuštaju i učenicima da doprinose svojim idejama. Većina učitelja smatra da potiče kreativnost kod učenika.
Sažetak (engleski) Creativity is a human ability whose importance is increasingly recognized. Accordingly, efforts are being made to involve her more intensively in the educational process.
In this paper, creativity is seen as an ability that everyone possesses, but also as a potential that can be developed and realized. In the theoretical part of the paper, an attempt was made to consolidate the advice of experts for the implementation of creative teaching of art and teaching in general. The idea was to portray a creative teacher who knows how to bring out the creative potential of every student. Although it is very important to recognize gifted students, this paper focuses on students of average abilities.
In the research part of the paper, an attempt was made to answer the questions of how interested the teachers are in creative teaching, whether they are creative themselves, whether they encourage creativity in art classes, but also in classes in general, and whether they understand what creativity is. The research was conducted on a sample of 121 teachers (Female=191, Male=2) of classroom teaching in the Republic of Croatia. The research instrument was a questionnaire created through a Google form, and the research was conducted in August 2022. The data were processed by descriptive statistical analysis using the Google Sheets program. The maximum, minimum and average values for age were calculated, as well as the arithmetic mean and standard deviation for the Likert scale responses.
The research determined how teachers want and strive to encourage creativity in art and teaching in general. Most respondents consider themselves a creative person, and their teaching creative. Furthermore, the respondents claim that they are ready to put in extra effort to carry out creative classes and allow students to contribute their ideas. Most teachers believe that it encourages creativity in students.
Ključne riječi
kreativnost
likovna kultura
suvremena nastava
kreativni učitelj
Ključne riječi (engleski)
creativity
art culture
contemporary teaching
creative teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:560716
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-17 10:01:52