Naslov Provedba nastave Kineziološke kulture kod djece s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) Implementation of Kinesiology classes for children with developmental disabilities
Autor Matea Alić
Mentor Srna Jenko Miholić (mentor)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Djeca s teškoćama u razvoju uključuju se u redovne predškolske programe, odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom ili posebne ustanove. Shodno tome, potrebno je pripremiti odgojitelje i okolinu na sve izazove koji se pri inkluziji mogu dogoditi.. Izuzetna je važnost u sudjelovanju u kineziološkim aktivnostima, s obzirom na to da tjelesna aktivnost donosi mnoge dobrobiti. Redovna tjelesna aktivnost pridonosi očuvanju te poboljšanju fizičkog zdravlja, ali također pridonosi održavanju mentalnog zdravlja. Određena odstupanja mogu ukazati na razvojne teškoće te je važno pravovremeno reagirati. Odstupanja kao što su agresivno ponašanje, otežan hod, nerazumijevanje dobivenih informacija, dekoncentriranost odgojitelji mogu primijetiti tijekom svakodnevnih aktivnosti.. S obzirom na to da je igra djetetov najprirodniji oblik učenja, postoje različite igre za razvoj motorike. Prilagodbama prostora, materijala i ponašanja odgojitelji omogućavaju uključivanje djece s teškoćama u kineziološke aktivnosti.
Provedeno je istraživanje u obliku Google forms obrasca. Tema istraživanja su kineziološke aktivnosti kod djece s teškočama u razvoju. U istraživanju su odgojiteljima postavljena četiri ista pitanja uz mogućnost kratkog odgovora. Odgovarali su odgojitelji s najmanje tri godine radnog iskustva u predškolskoj ustanovi iz tri različita vrtića s ciljem dobivanja šireg spektra odgovora. Kroz istraživanje su odgojitelji izrazili svoje stavove o kvaliteti provedbe kineziološke kulture te su iznesli prijedloge za podizanje kvalitete iste. Odgojitelji su također imali priliku navesti prepreke koje ih sprječavaju u češćem provođenju kinezioloških aktivnosti. Dobiveni rezultati istraživanja uspoređeni su s već ranije provedenim istraživanjima. Rezultati prikazuju da su prepreke za češće provođenje kinezioloških aktivnosti uglavnom nedostatak prostora, materijala i vremena. Također, prijedlozi odgojitelja za poboljšanje kvalitete provođenja kinezioloških aktivnosti baziraju se na dodatnim edukacijama i usavršavanjima odgojitelja te opremljenost potrebnim rekvizitima.
Sažetak (engleski) Children with disabilities are joining in regular preschool programs, educational groups with special programs or special institutions. Accordingly, it's required to prepare preschool teachers and environment on every challenge that might happen while including child with disabilities in regular preschool program. Inclusion of children with disabilites in regular preschool program, requires individualization of kinesiological activities. It's extremly important that children with disabilities participate in kinesiology activities due to great benefits. Regular physical activity contributes in preservation of physical health and also contributes in maintaining mental health. Certain deviations can point on developmental difficulties and it is extremely important to respond on it as soon as possible. Deviations such as aggressive behavior, difficulty walking, missunderstanding of obtained informations, deconcentration preschool teachers can recognize during everyday activities.. Game is the most natural way for children to learn and there are many games for encouraging motorical development. By adjusting the space, materials and behavior, preschool teachers enable the inclusion of children with disabilities in kinesiology activities.
It is counducted a short research with form from Google forms. All preschool teachers got same four questions with possibility of short answering. On the research were answering preschool teacher from three different kindergartens in order to obtain a wider range of answers. Through research, preschool teachers expressed their views about quality of kinesiology activities and had a chance to give their opinion about improvement of kinesiology activities. The results show that the obstacles to more frequent implementation of activities are mainly the lack of space, materials and time. Also, the preschool teacher's suggestions for improving the quality of conducting kinesiology activities are based on additional education and equipping with necessary props.
Ključne riječi
individualizacija
istraživanje
kineziološke aktivnosti
teškoće u razvoju
Ključne riječi (engleski)
disabilites
individualization
kinesiology activities
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:983823
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-22 10:14:31