Naslov Važnost rukopisnog pisma za razvoj grafomotorike u teoriji likovnosti
Naslov (engleski) The Importance of Handwriting for the Development of Graphomotor Skills in Theory of Art
Autor Lara Buhin
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Pismo je sastavni dio čovjekova života još od davne prapovijesti. Razvilo se prije otprilike 25 000 godina, a njegova prva inačica se sastojala od sličica koje su imale određena značenja. Kasnijim razvojem pisma kroz razna razdoblja, narode, vremena i utjecaje, poprimilo je oblik koji i danas nalazimo i koristimo. Tijekom vremena, svaki narod je pismu dao svoj unikatan pečat, stoga razlikujemo razne vrste pisama koje su se koristile te i danas postoji široka lepeza različitih pisama diljem svijeta. Upravo zbog ovakvog značaja, pismo sa sigurnošću možemo nazvati najvećom tekovinom civilizacije i kulture. Pismo je nastalo iz elementarne ljudske potrebe za zapisivanjem određenih stvari, a prvotna uloga je bila u svrhu trgovine. Kasnije se pismo raširilo na sve aspekte čovjekova života čime je došlo i do potrebe tiskanja knjiga i, sukladno tome, pojave prvog tiskarskog stroja. Pismo je ušlo i u školski sustav te ga je društvo počelo smatrati kao neophodnu vještinu. Službeno pismo Republike Hrvatske je latinica te se ona u hrvatskom školskom sustavu poučava u dvije inačice, a to su formalno i rukopisno pismo. Prema starom Nastavnom planu i programu iz 2006. godine učenici su oba pisma hrvatskog školskog sustava učili u prvom razredu, dok se prema Nacionalnom kurikulumu koji je donesen 2019. godine period početnog opismenjavanja učenika produžio na prve dvije godine osnovnoškolskog obrazovanja. Danas, u suvremenom obrazovnom sustavu, opće je prihvaćeno mišljenje da je grafomotorika, kao i motorika općenito, vrlo važan aspekt svakog djeteta koji je potrebno razvijati još od najranijih dana djetetova života. Kao jedna od bitnih stvari za razvoj grafomotorike djeteta je pisanje koje se danas, u digitaliziranom društvu, stavilo postrance te se ne njeguje dovoljno, a značaj mu je velik.
Sažetak (engleski) Writing has been an integral part of human life since ancient prehistory. It developed approximately 25,000 years ago, with its initial form consisting of pictograms that held specific meanings. Through various periods, civilizations, and influences, writing evolved into the forms we recognize and use today. Over time, each culture has imparted its unique characteristics to writing, resulting in a wide array of scripts found around the world. Due to its significance, writing can be confidently regarded as one of civilization's greatest achievements and cultural treasures. Writing originated from the simple human need to record information, primarily for trade purposes. Later, it expanded to encompass all aspects of human life, leading to the need for book printing and, consequently, the invention of the printing press. Writing also became integrated into the educational system and began to be viewed as an essential skill in society. In the Republic of Croatia, the official script is the Latin alphabet, which is taught in two forms within the Croatian education system: formal and cursive handwriting. According to the old Curriculum and Syllabus from 2006, students learned both scripts in the first grade. However, with the introduction of the National Curriculum in 2019, the initial literacy period was extended to the first two years of primary
education. Today, in the modern educational system, it is widely accepted that graphomotor skills, including fine motor skills, are vital aspects of a child's development and should be nurtured from an early age. Writing is considered an important factor in the development of a child's graphomotor skills. However, in today's digitalized society, writing has taken a backseat and is not emphasized enough, despite its significant importance.
Ključne riječi
pismo
pisanje
motorika
grafomotorika
osnovna škola
Ključne riječi (engleski)
writing
handwriting
motor skills
graphomotor skills
elementary school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:616859
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-18 12:24:17