Naslov Razgovor u funkciji poticanja dječjega jezičnog razvoja
Naslov (engleski) Conversation in the function of stimulating children's language development
Autor Marija Kolarec
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Iva Gruić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad pruža važan uvid u važnost razgovora u poticanju jezičnog razvoja djece te nudi konkretne smjernice za roditelje i odgojitelje kako bi iskoristili snagu razgovora u njihovom odgojnom pristupu. Razgovor se smatra ključnim oblikom komunikacije, ima potencijal da potakne razvoj jezičnih vještina kod djece i da pruži bogato jezično okružje, a jezični razvoj je od iznimne važnosti za djetetovu komunikaciju, socijalizaciju i kognitivni razvoj jer obuhvaća stjecanje jezičnih vještina i sposobnosti tijekom djetinjstva. Cilj rada bilo je proučiti različite aspekte razgovora koji imaju pozitivan utjecaj na jezični razvoj djece. Istraživanjem literature o uobičajenom i usporenom razvoju govora, o razgovoru, vrstama razgovora, ulozi roditelja i skrbnika u poticanju jezičnoga razvoja te o strategijama i vještinama razgovora koje se mogu primijeniti u svakodnevnoj interakciji s djecom, zaključuje se da redoviti i bogati razgovori s djecom igraju ključnu ulogu u razvoju njihovih jezičnih vještina i da imaju pozitivan utjecaj na socijalni i kognitivni razvoj. Također se uvidom u literaturu može jasno zaključiti i to da je s djecom bitno razgovarati od rođenja jer manjak govorne stimulacije može uzrokovati ozbiljno zaostajanje u govornom razvoju. Isto je tako, zato što razvijanje razumijevanja govora tijekom prvih godina života uvelike ovisi o ponašanju odraslih osoba, važno stvarati poticajno okružje za razgovor, prilagođavati način razgovor dječjoj dobi, a teme razgovora dječjem zanimanju i razumijevanju. Posebno se kao poticajan za dječji jezični razvoj pokazuje razgovor uz jelo. Dijeljenje vlastitih dnevnih događaja tijekom obroka s članovima obitelji ohrabrujuće djeluje na djetetovo aktivno sudjelovanje u komunikaciji i usvajanje vokabulara.
Sažetak (engleski) This paper provides an important insight into the importance of conversation in children's language development and offers concrete guidelines for parents and educators to use the power of conversation in their educational approach. Conversation is considered a key form of communication, it has the potential to stimulate the development of language skills in children and to provide a rich language environment. Language development is extremely important for a child's communication, socialization and cognitive development as it includes the acquisition of language skills and abilities during childhood. The aim of the paper was to study different aspects of conversation that have a positive impact on children's language development. By researching the literature on normal and delayed speech development, on conversation, types of conversation, the role of parents and guardians in encouraging language development and on strategies and conversation skills that can be applied in everyday interaction with children, it is concluded that regular and rich conversations with children play a key role in development of their language skills and to have a positive impact on social and cognitive development. Also, by looking at the literature, it can be clearly concluded that it is important to talk to children from birth, because a lack of speech stimulation can cause a serious delay in speech development. Likewise, because the development of speech understanding during the first years of life largely depends on the behaviour of adults, it is important to create a stimulating environment for conversation, to adapt the way of conversation to children's age, and the topics of conversation to children's interest and understanding. Talking while eating is particularly stimulating for children's language development. Sharing one's daily events during meals with family members has an encouraging effect on the child's active participation in communication and vocabulary acquisition.
Ključne riječi
dijete
govor
jezični razvoj
razgovor
Ključne riječi (engleski)
child
conversation
language development
speech
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:238747
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-20 08:29:01