Naslov Skupna nastava gitare kao izvannastavna aktivnost u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Group guitar lessons as an extracurricular activity in primary education
Autor Sara Botunac
Mentor Tamara Jurkić-Sviben (mentor)
Mentor Tomislav Vrandečić (sumentor)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Mičija Palić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Jurkić-Sviben (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Važnost glazbe i njezin utjecaj na ljude prepoznata je još od antičkih vremena i od tada se promišlja njezina uloga i zastupljenost u odgoju i obrazovanju. U hrvatskom obrazovnom sustavu u prva tri razreda osnovne škole, nastavni predmet Glazbena kultura povjerena je učiteljima primarnog obrazovanja. Osim redovne nastave, učitelji provode i razne izvannastavne glazbene aktivnosti. Glazbeno obrazovanje stječe se na učiteljskom studiju u obliku teorijskog, praktičnog i metodičkog znanja, no u recentnim istraživanjima brojni učitelji navode problem nedostatka stručnog obrazovanja u području izvođenja izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Područje sviranja u nastavi glazbe, prema kurikulu, odnosi se na sviranje tjeloglazbom ili udaraljkama iz Orffovog instrumentarija koje većina hrvatskih škola ne posjeduje, stoga su učitelji primorani na izrađivanje vlastitih instrumenata. Međutim, u povijesti hrvatskog školstva njegovalo se sviranje raznih instrumenata (tambura, melodika, usna harmonika, gitara i mandolina) u redovnoj nastavi. No, u današnje vrijeme sviranje navedenih instrumenata ne izvodi se u redovnoj nastavi, već se proširuje u izvannastavnim aktivnostima. U radu se primjenjuje komparativna analiza zastupljenosti izvannastavnih glazbenih aktivnosti u europskim i hrvatskim školama. Primjećuje se nedostatak izvannastavnih glazbenih aktivnosti koje uključuju skupno sviranje gitare. Gitara je jedan od najpopularnijih instrumenata današnjice koji je zbog svojih izražajnih mogućnosti privlačan učenicima rane školske dobi. Stoga je cilj ovog rada razmotriti mogućnost uvođenja izvannastavne glazbene aktivnosti Skupna nastava gitare u hrvatske općeobrazovne škole kao i ponuditi mogući oblik organizacije i provedbe takve vrste aktivnosti. Postupno uvođenje cjelodnevne škole otvara mogućnost za provođenje navedene aktivnosti. Vrijeme koje učenici provode u školskoj ustanovi zahtijeva detaljnu organizaciju te ispunjenost izvannastavnim aktivnostima čiji je cilj razvoj učeničkih sposobnosti i vještina. Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti u konačnici bi vodila k većem dostupnom raspoloživom izvanškolskom vremenu za učenike i njihove roditelje.
Sažetak (engleski) The importance of music and its influence on people has been recognized since ancient times, and since then, its role and presence in education have been contemplated. In the Croatian education system, in the first three grades of elementary school, Music Culture as subject has been entrusted to primary education teachers. In addition to regular classes, teachers also conduct various extracurricular music activities. Music education is acquired in teacher training through theoretical, practical, and methodological knowledge. However, recent research indicates that many teachers highlight the lack of specialized education in the field of extracurricular musical activities. The area of playing instruments in music education, according to the curriculum, refers to playing instruments such as Orff's instruments, which most Croatian schools do not possess. Consequently, teachers are compelled to create their own instruments. Nevertheless, in the history of Croatian education, playing various instruments (tamburitza, melodica, harmonica, guitar, and mandolin) was nurtured in regular classes. However, nowadays, playing these instruments is not part of the regular curriculum but has been extended to extracurricular activities. This paper applies a comparative analysis of the representation of extracurricular music activities in European and Croatian schools. There is an observed lack of extracurricular music activities that involve group guitar playing. The guitar is one of the most popular instruments today due to its expressive capabilities, which attracts students of early school age. Therefore, the aim of this paper is to consider the possibility of introducing the extracurricular music activity "Group Guitar Class" in Croatian general education schools, as well as to offer a potential form of organization and implementation of such activities. The gradual introduction of all-day school provides an opportunity for conducting this activity. The time that students spend in school requires careful organization and fulfillment with extracurricular activities aimed at developing students' abilities and skills. Student involvement in extracurricular activities would ultimately lead to more available after-school time for students and their parents.
Ključne riječi
gitara
izvannastavne glazbene aktivnosti
nastavni predmet Glazbena kultura
skupno muziciranje
Ključne riječi (engleski)
extracurricular music activities
group music playing
guitar
subject Music Culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:016091
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-09 11:22:48