Naslov Usporedba obrazovnog sustava Republike Hrvatske i Švicarske (Kanton Ticino)
Naslov (engleski) The Comparasion of the Educational Systems of the Republic of Croatia and Switzerland (Canton Ticino)
Autor Ana Miloloža
Mentor Tomislav Topolovčan (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Velike su razlike među državama kao jediničnim sustavima pa samim time svaka država ima jedinstven obrazovni sustav. Na temelju tih spoznaja organizacija UNESCO 1997. godine prihvatila je revidiranu međunarodnu klasifikaciju obrazovanja International Standard Classification of Education – poznatiju pod kraticom ISCED kao međunarodni standard za prikaz obrazovnih sustava svake države. Ista je klasifikacija posljednju izmjenu imala 2011. godine te ima osam razina, a svaka se razina objašnjava kroz sedam različitih kategorija. Zajednička je odlika svakog obrazovnog programa ostvariti ciljeve učenja ili obrazovnih zadataka nakon kojih slijedi potvrda uspješnog završetka pojedinog programa. ISCED obuhvaća sve obrazovne programe formalnog obrazovanja, odnosno sveukupan proces obrazovanja od najranije dobi do dolaska na tržište rada, ali i obrazovanje kroz život. Ključne koncepte ISCED klasifikacije treba shvatiti kroz obrazovne aktivnosti, komunikaciju, učenje, organiziranost i trajnost. Jedinicom klasifikacije smatraju se klasifikacije koje su priznate unutar određenog obrazovnog programa. Pojam klasifikacije ISCED-u je sinonim za vjerodajnicu dok pojmovi poput svjedodžbe, stupnja ili diplome označavaju vrstu klasifikacije koje se unutar ISCED-a tretiraju jednoznačno. Namjera je ovoga rada pobliže upoznati ISCED klasifikaciju kroz obrazovni sustav Republike Hrvatske i obrazovni sustav švicarskog kantona Ticino (talijansko govorno područje). Švicarska je država posebnog ustroja samim time što ima četiri službena jezika (njemački, francuski, talijanski i retoromanski) i time što svaki kanton ima autonomiju nad obrazovnim sustavom. Republika Hrvatska svoj je obrazovni sustav unazad nekoliko godina počela mijenjati, donijela je novu dimenziju hrvatskom školstvu, no i dalje se mijenja. Analizom obrazovnog sustava Republike Hrvatske i švicarskog kantona Ticino može se zaključiti kako se ova dva sustava u znatnoj mjeri razlikuju od referentnog datuma koji određuje djetetovu dob za ulazak u školski sustav, trajanja obveznog obrazovanja, oblika održavanja nastave, nastavnih predmeta, mehanizama prijelaza iz stupnja u stupanj, načina vrednovanja, inicijalnog obrazovanja učitelja do samog uvođenja učitelja u praksu, odnosno u radni odnos.
Sažetak (engleski) There are great differentiations between countries as unit systems, according to that each country has its own unique education system. Based on these findings the UNESCO organization accepted in 1997 the revised International Standard Classification of Education - better known by the abbreviation ISCED, as an international standard for presenting the education systems of each country. The same classification was last amended in 2011 and has eight levels and each level is explained through seven different categories. The common feature of every educational program is to achieve learning goals or educational tasks followed by confirmation of the successful completion of each program. ISCED includes all educational programs of formal education, that is, the overall educational process from an early age until entering the labor market, but also education throughout life. Key concepts of ISCED classifications should be understood through educational activities, communication, learning, organization and durability. The classification unit is considered to be the classifications that are recognized within a certain education program. The term classification to ISCED is synonymous with credential, while terms such as certificate, degrees or diplomas indicate the type of classification that is treated unambiguously within ISCED. The intention of this work is to learn more about the ISCED classification through the education system of the Republic of Croatia and the educational system of the Swiss Canton of Ticino (Italian-speaking area). Switzerland is a country with a special constitution, it has four official languages (German, French, Italian and Romansh) and by the fact that each canton has autonomy over the education system. The Republic of Croatia began to change its educational system a few years ago, and even though it brought a new dimension to Croatian education, it continues to change. Analysis of the education system of the Republic of Croatia and the Swiss Canton of Ticino it can be concluded that these two systems are significantly different from the reference of the date that determines the child's age for entering the school system, the duration of compulsory education, the form of holding classes, teaching subjects, mechanisms of transition from level to level, methods of evaluation, from initial teacher education to the very introduction of teachers into practice, that is, into employment.
Ključne riječi
obrazovanje
ISCED klasifikacija
Republika Hrvatska
Švicarska
kanton Ticin
Ključne riječi (engleski)
education
ISCED
Republic of Croatia
Switzerland
Canton Ticino
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:033822
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-10 10:14:35