Naslov Poticanje kreativnosti djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Encouraging the creativity of preschool children
Autor Atena Milić
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak Poticanje kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju ima veliku ulogu u daljnjem dječjem razvijanju kao i stvaranju pozitivne slike o samome sebi. Djeca se likovno izražavaju od najranije dobi i pritom odgojitelji trebaju poznavati kako i na koji način poticati djetetovo stvaralašto ovisno o dobi djeteta.
Stoga se u teorijskom dijelu ovoga rada nalaze pojašnjenja što se smatra kreativnošću, koji su razvojni stupnjevi kreativnosti i kako ju poticati. Također velika se važnost pridodaje i samoj motivaciji za likovno stvaralaštvo.
Uključen je i opis likovnih materijala i same likovnosti kao takve. Likovni materijali također se moraju voditi prema dobi djeteta i pristupačnosti korištenja određenog materijala.
Uz teorijski uključen je i praktični dio. U praktičnom djelu je provedena aktivnost „Priča iz vrećice“ na temelju koje su djeca oslikavala neki motiv, scenu ili lika. Djeca su se koristila olovkom za postavljanje crteža te tempere za oslikavanje.
Nastala su dva rada koja su potom dodatno oslikana, ali ovaj put ih nije oslikavalo dijete već odrasla osoba.
Cilj rada je bio usporediti dječju kreativnosti s kreativnošću odrasle osobe.
U zaključku, vodeći se prema dječjom kreativnošću, način rada djeteta i odrasle osobe znatno se razlikuje. Djeci nije bila potrebna neka velika aktivnost kako bi kreirali nešto novo. U suprotnosti odrasloj osobi bi trebalo znatno više poticaja i promišljanja kako bi se dobio jednak finalni produkt.
Stoga, ne smijemo zanemarivati konstantno poticanje kreativnosti kroz odrastanje jer bi se tada kreativnost svakog pojedinca uvelike smanjila i društvo kao takvo bi zaboravilo kako je to stvarati kao dijete.
Sažetak (engleski) Encouraging creativity in early education plays a big role in children's further development as well as creating a positive self-image. Children express themselves artistically from an early age, and educators should know how and in what way to encourage the child's creativity, depending on the child's age.
Therefore, in the theoretical part of this work, we find what is considered creativity, what are the developmental stages of creativity and how to encourage it. Great importance is also attached to the very motivation for crerativity.
A description of art materials and art itself as such is also included. Art materials must also be guided by the age of the child and the accessibility of using certain materials.
This paper also includes a practical part. In the practical part, the activity "Story from a bag" was carried out, on the basis of which the children depicted a motif, scene or character. The children used pencils for drawing and tempera for painting.
Two works were created which were then additionally painted, but this time they were not painted by a child but by an adult.
The aim of the paper is to compare children's creativity with the creativity of adults.
In conclusion, based on children's creativity, the way a child and an adult work is significantly different. Children didn't need any big activity to create something new. In contrast, an adult would need much more encouragement and thought in order to get the same final product.
Therefore, we must not neglect the constant stimulation of creativity through growing up, because then the creativity of each individual would be greatly reduced and society as such would forget what it is like to create as a child.
Ključne riječi
kreativnost
motivacija
likovni izražaj
Ključne riječi (engleski)
creativity
motivation
artistic expression
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:643070
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-12 11:26:30