Naslov Odgajatelj u odgojno - obrazovnom radu
Naslov (engleski) Educator in educational work
Autor Kristina Krištić
Mentor Ivana Golik (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Odgoj i obrazovanje nemoguće je uspješno provoditi bez učitelja i odgajatelja. Njihova uloga, sposobnosti i kompetencije nezamjenjive su i važne su za rad s djecom. Važno je znati djecu usmjeriti na prave životne vrijednosti, ali i cjeloživotno učenje. Predškolski odgoj početak je i prva stepenica odgoja i obrazovanja. Obuhvaća djecu s njihovih navršenih 6 mjeseci do polaska u školu. Već u predškolskoj dobi djeca usvajaju vrijednosti kojima ih učimo, a uloga odgajatelja je neusporediva u pripremi djeteta za život pred njim.
Odgajatelj promišlja o svojim postupcima u radu s djecom i u skladu s dječjim interesima ih oblikuje. To je profesionalno osposobljen pojedinac u čijem radu dolazi do izražaja njegova didaktička, pedagoška i metodička stručnost i obrazovanje. Važno je istaknuti da uz odgajateljevo znanje razvojne, pedagoške i opće psihologije važnu ulogu imaju i ljudske kvalitete i sposobnosti: ljubav prema djeci, kreativnost, demokratičnost, poštivanje djeteta i dječjih prava, ljubav prema odgajateljskom zvanju. Profesionalna kompetentnost važna je vrlina odgajatelja s kojom je usko povezan odgojno – obrazovni rad i djelatnost, a rezultat svega je djetetov uspjeh.
Ovaj rad ističe važnost uloge odgajatelja u odgojno – obrazovnom radu. Proučava odgajateljsku profesiju i identitet odgajatelja. Definira kompetencije koje bi odgajatelj trebao posjedovati za kvalitetan rad s djecom. Kroz šest različitih područja istražuje kako bi kvalitetna pedagoška praksa odgajatelja trebala izgledati. Opisuje što sve odgajatelji čine kako bi pospješili rad s djecom, ali i vlastitu praksu. U zadnjem poglavlju definira ulogu suvremenog odgajatelja u odgojno – obrazovnom procesu.
Sažetak (engleski) It is impossible to successfully carry out education without teachers and educators. Their role, abilities and competences are irreplaceable and important for working with children. It is important to know how to direct children to the right values in life, to respect others, parents, friends, but also lifelong learning. Preschool education is the beginning of the education system. It covers children from the age of 6 months until they start school. Already in preschool age, children adopt the values we teach them, and the role of the educator is great in preparing the child for life.
The educator reflects and shapes his actions in working with children. This is a professionally trained individual whose didactic, pedagogical and methodical professional training comes to the fore in his work with children. It is important to point out that in addition to the educator's knowledge of general, developmental and pedagogical psychology, human qualities and abilities also play an important role: love for children, creativity, democracy, respect for the child and children's rights, love for the teaching profession. Professional competence is an essential characteristic of educators, with which educational activity and the child's success as a result of that activity are closely related.
This paper highlights the importance of the role of educators in educational work. It studies the teaching profession and the identity of educators. It defines the competencies that an educator should possess for quality work with children. Through six different areas, he investigates what quality pedagogical practice of educators should look like. It describes what educators do to improve their work with children, as well as their own practice. In the last chapter, he defines the role of the modern educator in the educational process.
Ključne riječi
odgojno – obrazovni rad
odgajatelj
rani i predškolski odgoj i obrazovanje
odlike odgajateljske profesije
identitet odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
educational work
educator
early and preschool education
characteristics of the teaching profession
educator's identity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:577614
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-15 07:44:05