Naslov Slikovnice Manuele Vladić-Maštruko - odnos slike i teksta
Naslov (engleski) Picture books by Manuela Vladić-Maštruko - the relationship between picture and text
Autor Mateja Suša
Mentor Diana Zalar (mentor)
Član povjerenstva Sanja Lovrić Kralj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Zalar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Sesar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak U ovome radu analizirat će se odnos slike i teksta u slikovnicama Manuele Vladić- Maštruko kroz četrnaest autorskih slikovnica. Istražit će se kakva je knjiga slikovnica i zašto je važna za djecu. Manuela Vladić-Maštruko je akademska slikarica, ilustratorica i autorica brojnih slikovnica. Sagledat će se status slikovnice kroz povijest te njezina likovna i estetska važnost za dječje i odrasle oči. Potrebno je skrenuti pozornost na razliku između slike i ilustracije te važnost skladnosti teksta i slike. Kada se govori o vrijednosti slikovnice, mora se obratiti pažnja i razlika na ono što je oku dopadljivo od onoga što je umjetnički lijepo, a to ćemo pokazati kroz ovaj rad služeći se slikovnicama Manuele Vladić-Maštruko koje će se analizirati (Balić-Šimrak i Narančić Kovač, 2011, str. 2). Kroz njezine slikovnice pružiti ćemo interakciju i harmoniju vizualnih elemenata, kao što su ilustracije i dizajn, s riječima, kao što su tekst i priča, kako bi se pružilo cjelovito i bogato iskustvo u slikovnici. Vladić-Maštruko svojim slikovnicama dječjim očima pruža šarenilo i dinamičnost boja što je za dječji svijet jedna od velikih vrijednosti. Čitajući i analizirajući njene autorske slikovnice, s vizualne strane nailazimo na kombinaciju različitih tehnika od akvarela, fotomontaže, kolaža i digitalne ilustracije pa sve do tradicionalnih zanata koji su ukomponirani u slikovnu cjelinu, poput kukičanja i pletenja, kojima autorica ilustratorica oplemenjuje slikovnice te im daje autentičnost. Rezultat je prekrasan splet likovnosti s riječju koja otkriva pojmove zaljubljenosti, radosti, tuge, truda, rada te naglašava prave životne vrijednosti poput empatije, prijateljstva, poštovanja, odgovornosti, tolerancije, zahvalnosti, hrabrosti, timskog rada te nesebičnosti. Vladić-Maštruko njeguje kulturu i tradiciju te potiče kritičko razmišljanje od najranije dobi. Svakodnevnim i životnim pitanjima kroz jednostavan i djeci jasan rječnik, daje kompletnu i zaokruženu cjelinu s edukativnim sadržajem i moralnim porukama na kraju svake priče.
Sažetak (engleski) This paper will analyze the relationship between the image and text in Manuela Vladić-Maštruko's picture books through fourteen author's picture books. We will explore what a picture book is and why it is important for children. Manuela Vladić-Maštruko is an academic painter, illustrator and author of numerous picture books. The status of the picture
book throughout history and its artistic and aesthetic importance for children's and adult eyes will be examined. It is necessary to draw attention to the difference between image and illustration and the importance of text and image harmony. When it comes to the value of the picture book, attention must be paid to the difference between what is pleasing to the eye and what is artistically beautiful. We will try to show it through this work, using Manuela Vladić- Maštruko picture books that will be analyzed (Balić-Šimrak and Narančić Kovač, 2011, p. 2). Through her picture books, we will provide interaction and harmony of visual elements, such as illustrations and design, with words, such as text and story, to provide a complete and rich experience in the picture book. Vladić-Maštruko offers colorful and dynamic colors to children's eyes, which is one of the great values for the children's world. Reading and analyzing her author's picture books, from the visual side we come across a combination of different techniques from watercolor, photomontage, collage and digital illustration to traditional crafts that are incorporated into the picture whole, such as crochet and knitting, with which the author illustrator enriches the picture books and gives them authenticity. The result is a beautiful blend of art with a word that reveals the concepts of love, joy, sadness, effort, work and emphasizes true life values such as empathy, friendship, respect, responsibility, tolerance, gratitude, courage, teamwork and selflessness. Vladić-Maštruko nurtures culture and tradition and encourages critical thinking from an early age. Through a simple and clear vocabulary for children, it gives a complete and rounded whole with
educational content and moral messages at the end of each story.
Ključne riječi
slikovnica
Manuela Vladić-Maštruko
analiza slikovnica
odnos slike i teksta
razlika ilustracije i slike
estetski aspekt slikovnice
Ključne riječi (engleski)
picture book
Manuela Vladić-Maštruko
picture book analysis
picture-text relationship
difference of illustration and image
aesthetic aspect of the picture book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:678750
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-19 09:45:54