Naslov Uloga igre u razvoju djeteta
Naslov (engleski) The Role Of Play In Child Development
Autor Ema Šipuš
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Igra je neizbježan dio života svakog djeteta. Djetetu se to sviđa, spontano je, lagano. Igra djetetu daje osjećaj sigurnosti i što duže traje to se dalje razvija. Kroz igru se dijete oporavlja i stječe nova znanja o sebi i drugima. Izražena je znatiželja, osjetljivost i potreba za suradnjom. Dijete to shvaća ozbiljno dok se različite strategije istražuju, testiraju i primjenjuju. Što je dijete starije, to je igra složenija i radnje smislenije. Zabava pomaže bržem učenju i razvija komunikaciju koja je važna za stjecanje društvenih vještina. Omogućuje rani razvoj pamćenja, fokusiranje pažnje i produljenje koncentracije. Igra povećava samopouzdanje i djeca imaju više povjerenja u ono što govore i rade. Igra pruža informacije o djetetovom unutarnjem svijetu, odnosno o tome kako dijete percipira svijet oko sebe. Kroz igru dijete kontrolira svoje emocije i vježba samoregulaciju, uči dijeliti i prihvaćati okolinu, razvija se veza između roditelja i djeteta, smanjuju se granice u ponašanju djeteta. Vrlo je važno da se dijete igra slobodno, bez roditeljskih zahtjeva, naredbi ili kazni. Kroz slobodnu igru djeca uče dijeliti, raditi u grupama, rješavati probleme i braniti svoje interese. Važno je znati da nema dobre ili loše igre: svaka je igra dobra i prava ako je dijete sretno.
Sažetak (engleski) Play inevitably occurs in the life of every child. The child enjoys it. It is spontaneous, simple and versatile. The game gives the child a sense of security, and the longer it lasts, the more developed it is. Through play, the child asserts himself, acquires new knowledge about himself and others. Curiosity, sensitivity, and the need for cooperation are expressed. The child takes it seriously because it explores, tries out and uses different strategies. The older the child, the more complex the
game and the more meaningful the actions. Through fun, you learn faster and develop communication, which is important for acquiring social skills. It enables the early development of memory, directing attention and prolonging concentration. Self-confidence increases through play and children are more confident in what they say and do. The game provides insight into the child's inner world, that is, the way the child perceives the world around him. Through play, the child manages his emotions and exercises self-regulation, learns to share things and accept the people around him. The relationship between parent and child develops and limits in the child's behavior are eased. It is very important that the child plays freely without any demands and rules of the parents or punishment. Through free play, children learn sharing, teamwork, problem solving and standing up for their interests. It is important to know that there is no wrong or right game. Every game is good and right if the child is happy in it.
Ključne riječi
utjecaj igre
dječji razvoj
igra
Ključne riječi (engleski)
impact of the game
childs' development
a game
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:336332
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-23 14:24:36