Naslov Uloga odgojitelja u motivaciji djece predškolske dobi u likovnim aktivnostima
Naslov (engleski) The Role Of Preschool Teachers In Motivating Preschool Children In Art Activities
Autor Iva Žuti
Mentor Kristina Horvat Blažinović (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Dječje likovno izražavanje započinje spontano te djetetovom željom za istraživanjem i stvaranjem. Djeca svoj kreativni potencijal ostvaruju kroz razne likovne aktivnosti koje uključuju izbor različitih materijala i sredstava. Djeca su bića kojima je potrebna sloboda u istraživanju i otkrivanju sebe, svojih emocija i osjećaja te stanja u kojima se nalaze u trenutku stvaranja. Kroz likovno izražavanje razvijaju dječju vizualno – prostornu inteligenciju, maštu, estetsko percipiranje te specifične likovno – izražajne sposobnosti. Za razvoj dječje kreativnosti veliku ulogu imaju odgojitelji koju omogućuju kvalitetan prostor, materijale te bogatstvo motivacijskih poticaja. Potrebno je prihvaćanje i poticanje kreativnog izražavanja ideja, iskustava i osjećaja djece u raznim umjetničkim područjima i izražajnim medijima. Također, odgojitelj ima važnu ulogu u poticanju samostalnosti djece, radnih navika, ustrajnosti u radu, dokumentiranju dječjega likovnog stvaralaštva te razvijanju likovnih sposobnosti. Uspješnost izvođenja likovnih aktivnosti u ranom i predškolskom dobu ovisi o stručnosti odgojitelja. Kako bi to uspjeli, odgojitelji moraju poznavati psihološki i likovni razvoj djeteta, njegove individualne sposobnosti i potrebe te metodiku poučavanja djece predškolske dobi. Važno je da odgojitelj uvažava dječje interese i potrebe te da djeci dopušta slobodu tijekom stvaranja. Njegova uloga kao promatrača i voditelja aktivnosti usmjerava i potiče djecu na kvalitetan rad. On se u odgojitelja prepoznaje u njegovoj sposobnosti reagiranja na neplanirane i stvarne aktivnosti djece u određenim situacijama. Djecu nikako ne smijemo prekidati ili ometati tijekom likovnog izražavanja jer ćemo u protivnom narušiti njihovu kreativnost i ideju onoga što su sami zamislili.
Sažetak (engleski) Children's artistic expression begins spontaneously and with the child’s desire to explore and create. Children realise their creative potential through various artistic activities that involve a range of different materials and means. Children are beings who need freedom to explore and discover themselves, their emotions and feelings and the state they are in at th moment of creation. Through artistic expression, they develop visual-spatial intelligence, imagination, aesthetic perception,and specific skills for artistic expression. Preschool teachers play a major role in the development of children’s creativity. They provide high-quality spaces, needed materials and a wealth of motivating stimuli. It is important to accept and encourage the creative expression of children’s ideas, experiences and feelings in various artistic fields and mediums of expression. In addition, a preschool teacher plays an important role in encouraging children’s independence, work habits and perseverance, as well as documenting children’s artistic creativity and developing their artistic skills. The success of early childhood and preschool art activities depends on the competence of the preschool teacher. To be successful, preschool teachers must be familiar with the psychological and artistic development of children, their individual abilities and needs, and the methodology of teaching preschool children. It is important that a preschool teacher respects the interests and needs of the children and gives them freedom to create. The preschool teacher’s role as an observer and leader of activities guides and encourages the children to produce high quality work. The quality of a preschool teacher’s work is reflected in the ability to respond to the children’s unplanned and real activities in specific situations. Children must not be interrupted or disturbed during artistic expression, otherwise their creativity and the ideas they have come up with will be damaged.
Ključne riječi
likovno stvaralaštvo
uloga odgojitelja
dječji crtež
kreativnost
predškolsko dijete
Ključne riječi (engleski)
artistic creativity
the role of preschool teachers
children’s drawing
creativity
preschool child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:034262
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-23 08:49:28