Naslov Tjelesna i zdravstvena kultura, djeca s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) Physical education of children with disabilities
Autor Mihaela Krišto
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Žilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti Metodike nastavnih predmeta društvenih znanosti
Sažetak Tema ovoga rada je Tjelesna i zdravstvena kultura djece s teškoćama u razvoju. Ovaj rad u uvodu pruža sveobuhvatan presjek različitih vrsta teškoća u razvoju s kojima se djeca mogu suočavati, kao i utjecaj tih teškoća na njihov svakodnevni život i mogućnosti na satu Tjelesne i zdravstvene kulture. U glavnom dijelu rada naglašava se krucijalna važnost tjelesnog vježbanja za djecu s teškoćama u razvoju, ističući kako tjelesna aktivnost može doprinijeti njihovom fizičkom, mentalnom i socijalnom razvoju. Posebno je u fokus individualizacija i prilagodba nastave tjelesne i zdravstvene kulture. U tom kontekstu, rad pruža uvide u prilagodbu nastave iz kineziološkog i inkluzivnog aspekta, uključujući upotrebu igre kao neizostavni dio tjelesnog kretanja djece.
Primjeri prilagođenih vježbi i aktivnosti ilustriraju kako se tjelesna kultura može uspješno implementirati za djecu s različitim vrstama teškoća. U radu se također naglašavaju ključna polazišta koja su temelj za organizaciju Tjelesne i zdravstvene kulture za djecu s teškoćama. Navode se primjeri i prijedlozi kako organizirati tjelesnu i zdravstvenu kulturu na način koji osigurava inkluzivno i podržavajuće okruženje za svu djecu. Sva nastojanja za inkluzijom djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovni sustav, pa tako i nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, moraju se suočiti s nizom izazova i prepreka. Ovaj rad analizira te izazove, poput nedostatka odgovarajuće infrastrukture, nedovoljno educiranih nastavnika te potrebu za dodatnim resursima i podrškom. Za potrebe rada provedeno je i kratko anketno istraživanje na uzorku od 40 učitelja razredne nastave. Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u vrste teškoća s kojima se učitelji susreću među svojim učenicima te u kojoj mjeri i na koji način djeca s teškoćama sudjeluju u satu tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati ankete pružaju vrijedne informacije o stvarnoj situaciji u školama i nude smjernice za daljnja poboljšanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture za djecu s teškoćama u razvoju.
Sažetak (engleski) Main subject of this paper is Physical Education of children with disabilities. In introduction, the paper provides a comprehensive overview of the different types of disabilities that children may face, as well as the impact of these disabilities on their daily lives and opportunities in the Physical Education class. The main part of the paper emphasizes the critical importance of physical exercise for children with disabilities, emphasizing how physical activity can contribute to their physical, mental and social development. Special emphasis is placed on the individualization and adaptation of Physical
Education. In this context, the work provides insight into program adaptation from a kinesiology and inclusive aspect, including the use of play as an indispensable part of children's physical movement. Examples of adapted exercises and activities illustrate how physical education can be successfully implemented for children with different types of disabilities. The paper also emphasizes the key starting points that are the basis for the organization Physical Education of
children with disabilities. Examples and suggestions are presented on how to organize Physical Education in a way that ensures an inclusive and supportive environment for all children. All efforts to include children with developmental disabilities in the educational system, including physical education and health education, must face a series of challenges and obstacles. This paper analyzes these challenges, such as the lack of adequate infrastructure, insufficiently educated
teachers and the need for additional resources and support. For the purposes of the work, a short survey was conducted on a sample of 40 lower school teachers. The goal of the research was to gain insight into the types of difficulties that teachers encounter among their students, and to what extent and in what way children with disabilities participate in physical and health education classes. The results of the survey provide valuable information about the actual situation in schools and offer guidelines for further improvements in the teaching of physical and health education for children with developmental disabilities.
Ključne riječi
teškoće u razvoju
Tjelesna i zdravstvena kultura
prilagodba
individualizacija
Ključne riječi (engleski)
developmental disabilities
physical and health culture
adaptation
individualization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:322070
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 11:59:29