Naslov Jezične igre kao poticaj za pričanje priča djeci rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Language games as a storytelling incentive for preschoolers and young learners
Autor Ana Petrić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Član povjerenstva Monika Pažur (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Knežević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Samim rođenjem dijete donosi na svijet predispozicije za učenje govora. Razvoj govora započinje prvim plačem djeteta, a u prvim mjesecima to su zvukovi koje djeca proizvode ovisno o ugodi ili neugodi (Starc, Čudina Obradović, Pleša, Profaca, Letica, 2004).
Govor je viša psihička aktivnost čovjeka koja mu omogućuje da pomoću sustava znakova i simbola priopćava svoja znanja, osjećaje, potrebe i mišljenja drugim ljudima. Osnovni simboli u ljudskom govoru su riječi, a njegova najvažnija funkcija je komunikacija (Starc, Čudina Obradović, Pleša, Profaca, Letica, 2004).
Jezično-govorni razvoj treba se stalno poticati. Dijete traži pozornost i strpljivost odraslih. Oni moraju biti govorni uzori djetetu, stvarati pozitivno emocionalno ozračje slobode, povjerenja i ljubavi, na vrijeme prepoznati njegove mogućnosti te pomoći da ih neprestano oplemenjuje i razvija (Šego, 2009).
Djeca predškolskog uzrasta spoznaju svijet preko simboličkih radnji, a svoje dojmove, spoznaje i okoliš prerađuju uz pomoć priča. Ona u pričama dobivaju materijal za obogaćivanje i građenje unutarnjeg svijeta predodžbi, a kad sama pričaju, taj unutarnji svijet mogu okrenuti prema van i podijeliti ga s drugima (Velički, 2013).
Jezična igra uvelike određuje rani odnos djeteta i roditelja, a osobito vodeći računa o jednoj od osnovnih postavki razvojne psihologije da je učenje putem igre najjednostavnija i najprirodnija djetetova aktivnost (Peti-Stantić, Velički, 2008).
U istraživačkom dijelu rada provedeno je istraživanje u kojem je cilj istraživanja bio ispitati na koji način igranje jezičnih igara potiče pričanje priče kod djece rane i predškolske dobi. Uzimajući u obzir dobivene rezultate, istraživanje je pokazalo kako provođenje jezičnih igara potiče djecu na razvoj govora, koncentracije, pamćenja, potiče empatiju, te u konačnici stvaraju podlogu kako bi djeca samostalno mogla ispričati priču.
Sažetak (engleski) At birth, a child brings into the world predispositions for learning to speak. The development of speech begins with the child's first cry, and in the first months these are the sounds that children make depending on pleasure or discomfort (Starc, Čudina Obradović, Pleša, Profaca, Letica, 2004). Speech is a higher psychological activity of man that enables him to communicate his knowledge, feelings, needs and opinions to other people using a system of signs and symbols. The basic symbols in human speech are words, and its most important function is communication (Starc, Čudina Obradović, Pleša, Profaca, Letica, 2004). Language and speech development should be constantly encouraged. The child requires the attention and patience of adults. They must be speech models for the child, create a positive emotional atmosphere of freedom, trust and love, recognize his possibilities in time and help him constantly refine and develop them (Šego, 2009). Preschool children get to know the world through symbolic actions, and they process their impressions, knowledge and environment with the help of stories. In stories, they get material for enriching and building their inner world of ideas, and when they talk themselves, they can turn that inner world outward and share it with others (Velički, 2013).
Language play largely determines the early relationship between a child and a parent, especially taking into account one of the basic assumptions of developmental psychology that learning through play is the simplest and most natural child's activity (Peti-Stantić, Velički, 2008). In the research part of the work, a study was conducted in which the goal of the study was to examine how playing language games encourages story telling in children of early and preschool age. Taking into account the obtained results, the research showed that conducting language games encourages children to develop speech, concentration, memory, encourages empathy, and ultimately creates a basis for children to be able to tell a story independently.
Ključne riječi
govor
priča
predškolsko dijete
jezične igre
Ključne riječi (engleski)
speech
story
preschool child
language games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:442854
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-04 08:55:23