Naslov Kineziološki procesi u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) Kinesiological processes in working with children with developmental disabilities
Autor Marija Stanić
Mentor Marija Lorger (mentor)
Član povjerenstva Božica Vuić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vendi Franc (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lorger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Prilagodba, kao jedna od najboljih načina funkcioniranja, unutar odgojno-obrazovnog procesa doprinijela je pravovaljanim rezultatima odgoja i razvoja. Preko inkluzije u redovan odgojno obrazovni proces stečena su mnoga pozitivna iskustva kojima se pomaže efikasnije svladavanje potreba djece s teškoćama u razvoju. Jednu od ključnih uloga u poticanju pravilnog rasta i razvoja djece, pa tako i djece s teškoćama u razvoju je uključivanje djece u različite kineziološke programe vježbanja, odnosno u kineziološke procese. Redovita tjelesna aktivnost pomaže očuvanju zdravlja, potiče dobru tjelesnu kondiciju i održava mentalnu stabilnost. U radu s djecon potrebno je prepoznati određena odstupanja i pravodobno reagirati na njih.. Ona se mogu prepoznati tijekom svakodnevnih djetetovih aktivnosti kao što je igra jer u njoj djeca provode najviše vremena. Odstupanja se mogu očitovati kao agresivno ponašanje, otežan hod, nerazumijevanje dobivenih informacija, dekoncentracija i nešto drugo. Vrlo je važno kod primjene kinezioloških aktivnosti voditi brigu o njihovoj primjerenosti i svakako uvažavati razvojne karakteristike djece. Treba staviti naglasak na jednostavnost sadržaja koji se primjenjuju u radu s djecom s teškoćama u razvoju kao i na postupnost njihova usvajanja.
Iako su kineziološke aktivnosti prilagođene djetetovim teškoćama one nisu prepreka i drugoj djeci da sudjeluju u njima. To je poželjna situacija jer zajedničko vježbanje djece s teškoćama i djece bez teškoća uveliko doprinosi razvoju interakcije i socijalizacije što je velika dobrobit za djecu.
Sažetak (engleski) Adaptation, as one of the best ways of functioning within the educational process, contributed to valid results of education and development. Many positive experiences have been gained through inclusion in the regular educational process, which help to more effectively master the needs of children with developmental disabilities. One of the key roles in encouraging the proper growth and development of children, including those with developmental disabilities, is the inclusion of children in various kinesiology exercise programs, that is, in kinesiology processes. Regular physical activity helps maintain health, promotes good physical condition and maintains mental stability. When working with children, it is necessary to recognize certain deviations and react to them in a timely manner. They can be recognized during the child's daily activities, such as play, because it is where children spend most of their time. Deviations can be manifested as aggressive behavior, difficulty walking, misunderstanding of received information, deconcentration and something else. When applying kinesiology activities, it is very important to take care of their appropriateness and certainly respect the developmental characteristics of children. Emphasis should be placed on the simplicity of the content used in working with children with developmental disabilities, as well as on the gradual adoption.
Although kinesiology activities are adapted to the child's difficulties, they are not an obstacle for other children to participate in them. This is a desirable situation because the joint exercise of children with disabilities and children without disabilities greatly contributes to the development of interaction and socialization, which is a great benefit for children.
Ključne riječi
kineziološke aktivnosti
kineziterapija
rast i razvoj
vrtićka dob
Ključne riječi (engleski)
kinesiological activities
kinesitherapy
growth and development
kindergarten age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:522821
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-04 11:46:42