Naslov Teaching English Figurative Expressions to Young Learners
Autor Petra Šaban
Mentor Jelena Parizoska (mentor)
Član povjerenstva Lovorka Zergollern-Miletić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silvija Hanžić Deda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Parizoska (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak The aim of this paper is to explore how to teach English figurative expressions to young learners. Based on contemporary vocabulary teaching methods and the Cognitive Linguistic approach to figurative language, a lesson plan was created which provides research-based activities that serve as an introduction to figurative language for fourth-graders. Six idioms are included in the lesson plan, which describe people’s personalities and behaviour through animals.
The paper gives an overview of vocabulary teaching in L2 and teaching methods that could be used with young learners. Figurative language has not yet been explicitly included in the young learner classroom as it is believed to be too difficult for children. EFL textbooks for young learners include a small number of figurative expressions, all of which are taught implicitly. Only advanced learners get to learn figurative language explicitly. However, research has shown that children can understand figurative expressions in L2 from an early age. The Cognitive Linguistic approach to figurative language has been proved to be efficient for teaching figurative expressions to foreign language learners.
It was concluded that, in figurative language teaching, teachers should raise young learners’ metaphor awareness. The connection between literal and figurative meanings should be made explicit. The expressions taught should be transparent and based on young learners’ age and conceptual knowledge. Figurative expressions should have simple vocabulary and structure, and high frequency of use. It is important to select appropriate teaching methods to aid comprehension, such as contextual clues, verbal explanations, TPR, elicitation, translation, and peer-teaching.
Sažetak (hrvatski) Cilj je ovog rada istražiti kako poučavati figurativne izraze učenicima mlađe školske dobi. Na temelju suvremenih metoda poučavanja vokabulara i kognitivnolingvističkog pristupa figurativnom jeziku izrađena je priprema za sat koja nudi aktivnosti temeljene na istraživanjima i koje služe kao uvod u figurativni jezik za učenike četvrtog razreda. Šest frazema uključeno je u pripremu za sat. Oni opisuju ljudske osobine i ponašanja koristeći životinje.
U radu se daje pregled poučavanja vokabulara u stranome jeziku i metoda poučavanja koje se mogu koristiti s učenicima mlađe školske dobi. Figurativni jezik još nije izravno uključen u nastavu za učenike mlađe školske dobi jer se smatra da je prezahtjevan za djecu. Udžbenici engleskoga kao stranog jezika za niže razrede sadrže mali broj figurativnih izraza koji se poučavaju implicitno. Figurativni jezik eksplicitno se poučava samo naprednim učenicima. Međutim, istraživanja pokazuju da djeca mogu razumjeti figurativne izraze u stranom jeziku od rane dobi. Kognitivnolingvistički pristup figurativnom jeziku dokazano je učinkovit za poučavanje figurativnih izraza učenicima stranog jezika mlađe školske dobi.
Zaključeno je da, pri poučavanju figurativnog jezika, učitelji trebaju osvijestiti učenike mlađe školske dobi o postojanju metafore. Doslovna i figurativna značenja trebaju se izravno povezivati. Izrazi koji se poučavaju trebali bi biti transparentni i prilagođeni dobi i konceptualnom znanju učenika mlađe školske dobi. Figurativni izrazi trebaju imati jednostavan vokabular i strukturu te visoku čestotu upotrebe. Bitno je odabrati odgovarajuće metode poučavanja za bolje razumijevanje, kao što su kontekstualne naznake, usmena objašnjenja, metoda poučavanja pokretom, ilustracije koje traže usmeni odgovor od učenika, prevođenje i vršnjačko poučavanje.
Ključne riječi
figurative expressions
idioms
young learners
EFL
Cognitive Linguistics
Ključne riječi (hrvatski)
figurativni izrazi
frazemi
učenici mlađe školske dobi
engleski kao strani jezik
kognitivna lingvistika
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:530299
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-09 09:18:35