Naslov Elementi građanskog odgoja u kozmičkom odgoju Marije Montessori
Naslov (engleski) Elements of civic education in Maria Montessori's cosmic education
Autor Klara Češković
Mentor Višnja Rajić (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Maria Montessori začetnica je Montessori pedagogije. Sadržaji i ishodi učenja kurikuluma u Montessori pedagogiji podijeljeni su na 5 područja. Područje kozmičkog odgoja sadržava elemente održivog razvoja, građanskog odgoja i obrazovanja kao i odgoj za mir, u kojem se naglašava da su sva živa bića povezana i međuovisna jedna o drugima te da svijet funkcionira na principu isprepletenosti svih elemenata. Čak i najmanji atomi bitni su u stvaranju tako velike priče, kao što je život na zemlji, jer bez njih ne bi moglo nastati ništa veće. Montessori pedagogija teži razvoju novih naraštaja primjenom netradicionalnih metoda odgoja. Svako je biće individua i kao takvo ga treba obrazovati i odgojiti, kako bi se osigurao razvoj građanina koji će svojom dobrobiti pridonijeti stvaranju nove i bolje zajednice. Sukladno tome, u ovom radu predstavljena je Montessori pedagogija s detaljnijim prikazom i usporedbom kozmičkog odgoja i međupredmetne teme Građanski odgoj i obrazovanje, koja je dio osnovnoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Uspoređeni su ishodi učenja, odnosno stavovi, znanja i vještine oba kurikuluma te su istaknute njihove međusobne sličnosti i razlike. Rezultatima istraživanja utvrđeno je da se elementi kozmičkog odgoja mogu prepoznati u kurikulumu međupredmetne teme Građanski odgoj i obrazovanje. Iako se elementi uočavaju na područjima svih domena, domena građanskog odgoja koja najiviše odgovara kurikulumu kozmičkog odgoja je Društvena zajednica. S obzirom na dobivene rezultate moguće je utvrditi aktualnost kozmičkog odgoja u suvremenom obrazovnom kontekstu. Međutim, iako je prisutan u kurikulumima, i dalje nije dovoljno zastupljen. Kako bi se ostavrio mir u svijetu koji zastupa Maria Montessori potrebna je implementacija kozmičkog odgoja u sve sfere suvremenog odgoja i obrazovanja.
Sažetak (engleski) Maria Montessori is the originator of Montessori pedagogy. The contents and learning outcomes of the curriculum in Montessori pedagogy are divided into 5 areas. The field of cosmic education contains elements of sustainable development as well as education for peace, and it emphasizes that all living beings are connected and interdependent on each other and that the world functions on the principle of the intertwining of all elements. Even the smallest atoms are essential in the creation of such a great story, such as life on earth, because without them nothing greater could be created. Montessori pedagogy aims to develop new generations by applying non-traditional methods of education. Every being is an individual and should be educated and brought up as such, in order to ensure the development of a citizen who will contribute to the creation of a new and better community with his well-being. Accordingly, in this thesis Montessori pedagogy is presented with a more detailed description and comparison of cosmic education and the cross-curricular topic Civic education, which is an integral part of primary school education in the Republic of Croatia. Learning outcomes, i.e. attitudes, knowledge and skills of both curricula were compared and their mutual similarities and differences were highlighted. The results of the research determined that the elements of cosmic education can be recognized in the curriculum of the cross-curricular theme Civic education. Although the elements are observed in the areas of all domains, the domain of civic education that corresponds most closely to the curriculum of cosmic education is the Social Community. Considering the obtained results, it is possible to determine the relevance of cosmic education in the modern educational context. However, although it is present in the curricula, it is still not sufficiently represented. In order to achieve peace in the world represented by Maria Montessori, it is necessary to implement cosmic education in all spheres of modern education.
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje
Montessori pedagogija
kozmički odgoj
odgoj za mir
održivi razvoj
Ključne riječi (engleski)
citizenship education
cosmic education
education for peace
Montessori pedagogy
sustainable development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:866665
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-17 10:40:25