Naslov Perspektiva učenika prvih razreda osnovne škole o prijelazu iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
Naslov (engleski) The perspective of first-grade elementary school students on the transition from kindergarten to elementary school
Autor Amalija Sigurin
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Višnja Rajić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Prijelazi iz dječjeg vrtića u osnovnu školu može predstavljati značajnu promjenu u životu učenika prvih razreda. Ovaj diplomski rad usmjeren je na perspektive učenika u vezi s tim prijelazom. Kroz kvalitativno istraživanje koje kombinira dubinske intervjue i analizu dnevnika, istražuje se kako učenici doživljavaju ovu tranziciju. Posebna pažnja posvećuje se emocionalnim reakcijama, socijalnoj integraciji i akademskim izazovima koje učenici susreću tijekom prve godine školovanja. Ovaj rad kroz polustrukturirani intervju, nastojao je istražiti perspektivu učenika prvih razreda osnovne škole o prijelazu iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. Glavni cilj ovog istraživanja bio je doznati kako djeca doživljavaju svoja iskustva o dječjem vrtiću i osnovnoj školi, kako se prilagođavaju promjenama u okruženju i zahtjevima koji proizlaze iz prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, identificirati podršku odraslih (roditelja, odgojitelja, učitelja) u podršci dječjoj prilagodbi na navedene promjene, istražiti kako iskustva u dječjem vrtiću i osnovnoj školi utječu na njihov razvoj vještina, samopouzdanja i identiteta te na temelju rezultata istraživanja razviti preporuke za poboljšanje podrške dječjem razvoju i prilagodbi na promjene. U istraživanju je sudjelovalo četrdeset djece u dobi od sedme do osme godine života, dva razredna odjela Osnovne škole Ksavera Šandora Đalskog, Donja Zelina. Uzorak čini 19 učenika jednog razrednog odjela i 20 učenika drugog razrednog odjela. U istraživanju je sudjelovalo jednak broj djevojčica i dječaka. Prije istraživanja, roditeljima je podijeljena izjava o davanju pristanka za sudjelovanje djeteta u istraživanju, a djeca su samostalno odlučivala o sudjelovanju u istraživanju te su se u bilo kojem trenutku mogla prekinuti ili se uključiti u istraživanje. Tijekom istraživanja, ispitanici su pokazali veliki interes na postavljena pitanja. Uzorak čini tridesetdevet učenika prvih razreda osnovne škole u dobi od 7 do 8 godina. Kroz istraživanje, ispitivačica je uvidjela važnost kontinuirane pošrbke djece tijekom prijelaza iz dječjeg vrti a u osnovnu školu. Razumijevanje njihovih iskustava i potreba može pridonijeti razvoju prilagođenih programa podrške i poboljšanju procesa tranzicije kako bi se osiguralo pozitivno iskustvo i uspjeh u osnovnoj školi.
Sažetak (engleski) The transition from kindergarten to elementary school can represent a significant change in the life of first-graders. This thesis focuses on students' perspectives regarding this transition. Through qualitative research that combines in-depth interviews and diary analysis, it explores how students experience this transition. Special attention is paid to emotional reactions, social integration and academic challenges that students face during the first year of schooling. This paper, through a semi-structured interview, sought to investigate the perspective of first-grade elementary school students on the transition from kindergarten to elementary school. The main goal of this research was to find out how children perceive their experiences of kindergarten and primary school, how they adapt to changes in the environment and the demands resulting from the transition from kindergarten to primary school, to identify the support of adults (parents, educators, teachers) in support children's adaptation to the aforementioned changes, investigate how experiences in kindergarten and primary school affect their development of skills, self-confidence and identity, and based on the research results, develop recommendations for improving support for children's development and adaptation to changes. Forty children between the ages of seven and eight, from two classes of Ksaver Šandor Đalski Primary School, Donja Zelina, participated in the research. The sample consists of 19 students of one class and 20 students of another class. An equal number of girls and boys participated in the research. Before the research, the parents were given a consent statement for their child's participation in the research, and the children made their own decisions about participating in the research and could stop or join the research at any time. During the research, the respondents showed great interest in the questions asked. The sample consists of thirtynine students of the first grades of elementary school aged 7 to 8 years. Through research, the interviewer saw the importance of continuous support for children during the transition from kindergarten to elementary school. Understanding their experiences and needs can contribute to the development of tailored support programs and improve the transition process to ensure a positive experience and success in school.
Ključne riječi
prelazak
učenici
dječji vrtić
osnovna škola
perspektiva
polustrukturirani intervju
Ključne riječi (engleski)
transition
students
kindergarten
primary school
perspective
semi-structured interview
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:271948
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-17 11:12:14