Naslov Učitelj i sat Tjelesne i zdravstvene kulture
Naslov (engleski) Teacher and Physical education class
Autor Mirna Putica
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Draženko Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak Program osnovnoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj traje osam godina i obuhvaća različita odgojno-obrazovna područja. Jedno od ključnih područja koje značajno utječe na cjelokupan razvoj učenika jest Tjelesna i zdravstvena kultura. Tradicionalno, tjelesnu i zdravstvenu kulturu provode učiteljice, no eksperimentalnim programom cjelodnevnog obrazovanja Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, odlučeno je da kineziolozi zamijene učiteljice u ovom području. Učiteljicama je sugerirano da integriraju fizičku aktivnost u što više odgojno – obrazovnih područja s naglaskom na međusobno povezivanje nastavnih sadržaja.
Cilj ovog istraživanja bio je identificirati opće i specifične kompetencije potrebne za provedbu Tjelesne i zdravstvene kulture, kako za učitelje tako i za kineziologe. Analizirano je provedeno istraživanje koje je imalo za cilj utvrditi učinke vođenja nastave Tjelesne i zdravstvene kulture od strane učiteljice u usporedbi s kineziologom. Posebno su istraživane razlike u zadovoljstvu učenika, njihovoj motivaciji za sudjelovanje, integraciji sadržaja drugih predmeta unutar sata Tjelesne i zdravstvene kulture te emocionalnoj povezanosti učenika s nastavnicima.
Za potrebe istraživanja korišten je anketni upitnik kojim su se prikupljali stavovi učenika o navedenim aspektima. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje statistički značajne razlike u jasnoći uputa za rad, stvaranju ugodnijeg ozračje te provođenju aktivnosti koje su bolje prilagođene učenicima u korist kineziologa. S druge strane, učenici su procijenili da su tijekom sata Tjelesne i zdravstvene kulture u većoj mjeri ponovili sadržaj drugih predmeta kod učiteljice nego kod kineziologa. U ostalim tvrdnjama, koje se odnose na procjenu načina komunikacije, otvorenost učiteljice/kineziologa kada je potrebna pomoć, razinu motivacije, uključenost u sat i tjelesne aktivnosti te jasnoću i demonstraciju vježbi, nije utvrđena statistički značajna razlika.
Sažetak (engleski) The elementary education program in the Republic of Croatia lasts for eight years and encompasses various educational fields. One of the key areas that significantly influences the overall development of students is Physical and Health Education. Traditionally, Physical and Health Education is conducted by classroom teachers. However, within the experimental fullday education program implemented by the Ministry of Science and Education of the Republic of Croatia, it was decided that kinesiologists would replace classroom teachers in this area. It was suggested to the teachers that physical activity should be integrated into as many educational fields as possible, with an emphasis on the interconnection of teaching content.
The aim of this study was to identify the general and specific competencies required for the implementation of Physical and Health Education, both for teachers and kinesiologists. The study analyzed research conducted to determine the effects of Physical and Health Education lessons led by classroom teachers compared to those led by kinesiologists. Specifically, the research investigated differences in student satisfaction, motivation to participate, integration of content from other subjects within Physical and Health Education lessons, and the emotional connection between students and their instructors.
A survey questionnaire was used to collect students' opinions on these aspects. The results of the study showed statistically significant differences in the clarity of instructions, the creation of a more pleasant atmosphere, and the implementation of activities better suited to students, favoring kinesiologists. On the other hand, students reported that during Physical and Health Education lessons, they more frequently reviewed content from other subjects when taught by classroom teachers compared to kinesiologists. No statistically significant differences were found in other areas, such as the evaluation of communication methods, the openness of the teacher/kinesiologist when help was needed, levels of motivation, engagement in the lesson and physical activities, and the clarity and demonstration of exercises.
Ključne riječi
razredna nastava
kompetencije
učitelj
kineziolog
Ključne riječi (engleski)
classroom teaching
competencies
teacher
kinesiologist
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:277206
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 12:29:59