Naslov Metodički poticaji za razvoj medijske pismenosti u ranome i predškolskome odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Methodological incentives for the development of media literacy in early and preschool education
Autor Josipa Radoslavić
Mentor Martina Kolar Billege (mentor)
Mentor Vesna Budinski (sumentor)
Član povjerenstva Vesna Budinski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Kolar Billege (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Gazdić- Alerić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Medijska pismenost odnosi se na korištenje medijima kao i na to da te iste medije „promatramo, analiziramo, procjenjujemo njihove sadržaje te i na samo stvaranje ili sudjelovanje u stvaranju medijskih sadržaja (Ciboci Perša i sur., 2023, str. 5).“ Medijska pismenost jedan je od ključnih pojmova, a ujedno i dio medijskoga odgoja. Upravo je medijska pismenost jedna od bitnih kompetencija za razvoj medijskoga odgoja. U kontekstu toga, medijsku se pismenost definira kao analiziranje, ocjenjivanje i
... Više proizvodnja medijskih sadržaja te sposobnost kritičnoga odnosa prema pregledanim sadržajima, preciznije – razgovor i razmišljanje o medijima i onome što njih određuje (Košir i sur., 1999; prema Ilišin i sur., 2001). Usvajanjem medijskih sadržaja te razvijenom kompetencijom medijske pismenosti djeca se uče razlikovati fikciju od stvarnosti, razvijaju kritičnost prema medijskim sadržajima, znaju odabrati kojim se medijima koristiti te razvijaju svijest o pozitivnim i negativnim stranama tih medija (Gunter i Mcaleer, 1997; prema Šimić Šašić i Rodić, 2021). S obzirom na sve veću zastupljenost industrije oglašavanja važna je upućenost i o tome obliku informiranja. Naime, brojni medijski stručnjaci ističu industriju oglašavanja kao industriju kojoj je glavni cilj doprijeti do djece i utjecati na njih (Žderić, 2009). Također, potrebno je da medijski sadržaji budu primjereni dobi djece i mladih, no izostavljajući reklamne sadržaje prilikom emitiranja tih medijskih sadržaja (Žderić, 2009). Kako bi se kod djece razvijala medijska pismenost, iznimno je važno podučavanje djece od strane osoba koje su medijski pismene, pritom se prvenstveno misli na odgojitelje i roditelje. Pomoć odgojiteljima i roditeljima svakako su brojni priručnici, brošure i ostali edukativni materijali koji nude mnoštvo informacija o medijskome odgoju, ali i prijedloge aktivnosti za svaku pojedinu dob kako bi se uspješno razvijala medijska pismenost. Kao kod razvoja bilo koje druge vještine, tako se i za razvoj medijske pismenosti izdvajaju posebno strukturirani metodički poticaji kojima se djeci žele približiti mediji, uputiti ih na ispravan način njihove upotrebe, a time ih i medijski odgajati. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Media literacy refers to both the use of media and "the observation, analysis, evaluation of their content, and the creation or participation in the creation of media content" (Ciboci Perša et al., 2023, p. 5). Media literacy is one of the key concepts and is also a part of media education. Specifically, media literacy is a crucial competence for the development of media education. In this context, media literacy is defined as the analysis, evaluation, and production of media content, as well
... Više as critical thinking about the viewed content, more precisely – discussing and reflecting on the media and what defines them (Košir et al., 1999 according to Ilišin et al., 2001). By using media content and developing the competence of media literacy, children distinguish fiction from reality and develop critical thinking towards media content and the choice of which media to use, as well as the positive and negative aspects of these media (Gunter and McAleer, 1997 according to Šimić Šašić and Rodić, 2021). Given the increasing presence of the advertising industry, it is important to be informed about this form of information. Namely, numerous media experts highlight the advertising industry as one that primarily aims to reach and influence children (Žderić, 2009). Additionally, the ageappropriateness of content for children and young people is emphasized, and advertising content should be absent during the broadcasting of media content (Žderić, 2009). To develop media literacy in children, it is extremely important for children to be taught by individuals who are also media literate, primarily educators and parents. Numerous manuals, brochures, and other educational materials that offer a wealth of information on media education, as well as activity suggestions for each age group to develop media literacy, certainly assist educators and parents. For example, as with the development of any other skill, the development of media literacy highlights specially structured methodological incentives designed to introduce children to the media, the proper use of media, and media education through selected methodological incentives. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
mediji
medijska pismenost
medijski odgoj
metodički poticaji
rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
media
media literacy
media education
methodical incentives
early and preschool education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:385953
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-27 10:45:23