Naslov Oblikovanje slikovnice
Naslov (engleski) Designing a picture book
Autor Jana Sirovina
Mentor Morana Varović Čekolj (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak Cilj ovog rada bio je prikazati cijeli proces oblikovanja autorske slikovnice „Hoće li me baka zaboraviti?“. Teorijsko polazište rada temelji se na teoriji vezanoj uz slikovnice i ilustracije, odnosno njihovoj definiciji, povijesti, ulozi i funkciji te vrstama. Poznato je da je slikovnica prvo likovno-literarno djelo s kojim dijete ima doticaj. Slikovnice imaju različite uloge i funkcije. Odličan su poticaj za razgovor prije i nakon njihova čitanja, djeci omogućavaju da se susretnu s pisanom riječju, što je važno za početno pisanje i čitanje te obogaćivanje rječnika.
Čitanje i razmišljanje o slikovnicama korisno je za kognitivni razvoj i poboljšanje pamćenja i logičkog razmišljanja. Djeca se u slikovnicama mogu susresti sa stvarima i pojavama s kojima se inače ne bi susrela, poput novih kultura, te se upoznati s različitostima, što može pridonijeti razvoju samopouzdanja, empatije i tolerancije. Ilustracije u slikovnici imaju važnu funkciju s obzirom na to da su slike, to jest ilustracije, ono što djeca najprije vide u slikovnici dok im odrasli čitaju. Osim toga, ilustracije oslikavaju tekst na način da ga nadopunjuju i produbljuju, oslikavaju raspoloženje i emocije, postavljaju ritam slikovnice te pomažu djeci da bolje razumiju tekst slikovnice. Prikazan je i objašnjen proces izrade autorske slikovnice, od početnih skica do krajnjeg produkta.
Sažetak (engleski) The aim of this work was to present the entire process of designing author's picture book "Will grandma forget me?". The theoretical starting point of this work is based on the theory related to picture books and illustrations, i.e. their definition, history, role and function and types. It is known that a picture book is the first artistic and literary work which a child has contact with. Picture books have diverse roles and functions. They are an excellent stimulus for conversation before and after reading a picture book, they allow children to encounter the written word, which is important for initial writing and reading and vocabulary enrichment.
Reading and thinking about picture books is useful for cognitive development and improving memory and logical thinking. Through picture books, children can encounter things and occurrences that they would not normally encounter, such as new cultures, becoming familiar with differences, and thereby contribute to the development of self-confidence, empathy and tolerance. The illustrations in the picture book have an important function considering that the pictures or illustrations, are what children see first in the picture book while adults are reading to them. In addition, the illustrations depict the text in a way that complements and deepens it, portrays the mood and emotions, sets the rhythm of the picture book and helps children to better understand the text of the picture book. The process of creating the picturebook is shown and explained, from the initial sketches to the final product.
Ključne riječi
slikovnica
ilustracija
oblikovanje
tekst
Ključne riječi (engleski)
picture book
illustration
design
text
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:759535
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-28 09:08:52