Naslov Utjecaj opće pripremnih vježbi na fiziološko opterećenje djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The influence of general preparatory exercises on the physiological load of preschool children
Autor Petra Križančić
Mentor Mateja Kunješić Sušilović (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka edukacija
Sažetak U današnje suvremeno doba djeca predškolske dobi sve manje vremena provode u tjelesnim aktivnostima te sve više vremena provode ispred ekrana raznih elektroničkih uređaja. porastu je i pretilost kod djece koja je posljedica sjedila kog načina života. Tjelesna aktivnost pozitivno utječe na pravilan rast i razvoj organizma, na razvoj samopouzdanja te zdravih navika vježbanja svakog djeteta. Kako bi se uspješno djelovalo na transformaciju antropološkog statusa kod djece potrebno je sustavno, programirano i promišljeno provođenje satova kineziološke kulture u odgojno-obrazovnim ustanovama od strane stručnjaka. Odgojitelji su ti koji planiraju, programiraju i provode sadržaje satova tjelesne i zdravstvene kulture . Također, odgojitelji imaju glavnu ulogu u postizanju optimalnog fiziološkog opterećenja kod djece tijekom vježbanja. Mjerenjem pulsa, tj. frekvencije rada srca svakog djeteta dobivaju se podaci o razini fiziološkog opterećenja tijekom sata kineziološke kulture.
U ovom radu istražuje se koji sadržaji u pripremnom dijelu sata postižu kod djece veće fiziološko opterećenje pa su tako provedena 3 sata kineziološke kulture čiji se sadržaji razlikuju samo u pripremnom dijelu sata. Uzorak istraživanja ini 25-tero djece u dobi od 5 – 6,5 godina iz dječjeg vrtića „Kesten“ u gradu Klanjcu. Provedena su 3 sata u kojima su korišteni različiti sadržaji u pripremnom dijelu, dok su svi ostali dijelovi sata ostali isti. Prvi sat provedene su opće pripremne vježbe bez rekvizita, drugi sat provedene su druge opće pripremne vježbe uz glazbu te su na zadnjem korištene vježbe uz rekvizit-loptica.
Prva postavljena hipoteza je da će fiziološko opterećenje opće pripremnih vježbi bez rekvizita biti manje nego u ostala 2 sata, zatim da će fiziološko opterećenje pripremnog dijela s glazbom biti veće nego pripremnog dijela s rekvizitima. Idu a hipoteza je da opće pripremne vježbe statistički značajno utječu na fiziološko opterećenje bez obzira na korišteni sadržaj. Također, istraživalo se postoji li statistički značajna razlika u razini fiziološkog opterećenja djevojčica i dječaka.
Rezultati istraživanja pokazali su kako različiti sadržaji statistički značajno utječu na razinu fiziološkog opterećenja te kako ne postoji statistički značajna razlika u opterećenju s obzirom na spol ispitanika. Mogu i razlozi su zasićenost djece opće pripremnim vježbama bez rekvizita te neodgovarajući odabir glazbe.
Sažetak (engleski) In today's modern age, children of preschool age spend less and less time in physical activities and spend more time in front of screens of various electronic devices. Obesity among children is also on the rise, which is a consequence of a sedentary lifestyle. Physical activity has a positive effect on the proper growth and development of organism, on the development of self-confidence and healthy exercise habits of every child. In order to successfully act on the transformation of the anthropological status of children, it is necessary to carry out systematic, programmed and deliberate kinesiology lessons in educational institutions by experts. Educators are the ones who plan, program and implement the contents of physical and health education classes. Also, educators have a major role in achieving optimal physiological load in children during exercise. By measuring the pulse of each child, data is obtained on the level of physiological load during the kinesiology culture class.
In this research, it is investigated which contents in the preparatory part of the lesson achieve a greater physiological load in children, so 3 hours of kinesiology culture were conducted, the contents of which differ only in the preparatory part of the lesson. The research sample consists of 25 children between the ages of 5 and 6.5 from the kindergarten "Kesten" in the town of Klanjec. 3 hours were spent in which different contents were used in the preparatory part, while all other parts of the hour remained the same. In the first hour, general preparatory exercises were conducted without props, in the second hour, other general preparatory exercises were conducted with music, and in the last one, exercises were used with a prop-ball.
The first hypothesis is that the physiological load of general preparatory exercises without props will be less than in the other 2 hours, then that the physiological load of the preparatory part with music will be higher than the preparatory part with props. The next hypothesis is that general preparatory exercises have a statistically significant effect on the physiological load, regardless of the content used. Also, it was investigated whether there is a statistically significant difference in the level of physiological load of girls and boys.
The results of the research showed that different contents have a statistically significant effect on the level of physiological load and that there is no statistically significant difference load with regard to the gender of the respondents. Possible reasons are children's saturation with general preparatory exercises without props and inappropriate selection of music.
Ključne riječi
pripremni dio
opće pripremne vježbe
glazba
rekvizit
fiziološko opterećenje
spol
Ključne riječi (engleski)
preparatory part
general preparatory exercises
music
props
physiological load
gender
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:991267
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-12-02 09:04:13