Naslov Povezanost boje, zvuka i pokreta u dječjem likovnom stvaralaštvu
Naslov (engleski) The relation between color, sound and movement in children's art
Autor Lucija Ana Babačić
Mentor Kristina Horvat Blažinović (mentor)
Mentor Josipa Kraljić (sumentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Interdisciplinarno umjetničko polje
Sažetak Aktivnosti u dječjem vrtiću uključuju igru i stvaralaštvo djece što je međusobno povezano. Kroz njih dijete upoznaje svijet i sebe, a razvojne promjene koje se događaju tijekom odrastanja djeteta utječu na kompetencije, samopouzdanje i socioemocionalne odnose. Dijete svoj unutarnje "pro-viđenje svijeta" pokazuje kroz stvaralaštvo koje uključuje pokret, zvuk i boju. Likovne aktivnosti jedne su od djeci najzanimljivijih. Razvoj mašte i kreativnosti omogućit će da djeca stvaraju slobodno, iskazuju
... Više i svoje doživljaje onako kako žele. Važno je da imaju odgovaraju u potporu odrasle osobe koja e podupirati dijete i omogućiti kvalitetnu potporu njegovu razvoju.
Zvuk, pokret i likovni izraz u ovom radu povezani su kroz pojam interdisciplinarnosti, koji se temelji na suodnosu umjetničkih podru ja usmjerenih prema zajedničkom cilju. Djeca vole glazbu slušati, na nju reagiraju, na nju se pokreću, a slušaju i glazbu vole se likovno izražavati. Tema rada uključivala je osmišljavanje, provedbu i prezentaciju metodičkih pristupa stvaralačkim aktivnostima s djecom u kojima djeca istražuju povezanost boje, zvuka i pokreta. Aktivnosti su provedene u jednom zagrebačkom vrti u, u jednoj skupini djece u dobi od tri i pol do pet i pol godina. Cilj je bio istražiti kako djeca kroz različite poticaje povezuju zvuk, pokret i boju ostvaruju i to kroz likovno stvaralaštvo. Navedene aktivnosti zamišljene su kao prikaz aktivnosti u kojima djeca navedene elemente povezuju u likovnim radovima. Prvi dio rada govori o boji, zvuku i pokretu kod djece predškolske dobi te njihovom utjecaju i na inu prikazivanja u likovnim radovima. Drugi dio rada odnosi se na povezanost boje, zvuka i pokreta u dječjoj igri i stvaralaštvu kroz aktivnosti s djecom predškolske dobi. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Activities in the kindergarten include play and children's creativity, which are interconnected. Through these activities, a child explores the world and himself, and the developmental changes that occur during their growth affect their competencies, self-confidence, and socioemotional relationships. A child expresses his inner "vision of the world" through creative activities, which include movement, sound, and color. Art activities are among the most interesting for children. The development
... Više of imagination and creativity will allow children to create freely, expressing their experiences as they wish. It is important that they have the appropriate support from adults who will support the child and provide quality support for their development.
Sound, movement, and artistic expression in this study are connected by the concept of interdisciplinarity, which refers to the collaboration of artistic fields that aim at a common goal. Children enjoy listening to music, responding to it, moving to it, and while listening to music they love to express themselves artistically. The theme of the study involved designing, implementing, and presenting methodological approaches to creative activities with children, where they explore the connection between color, sound, and movement. These activities were conducted in a kindergarten in Zagreb, with a group of children aged between three and a half and five and a half years. The aim of the work was to investigate how children, through various stimuli, connect sound, movement, and color, achieving this through artistic creation. The mentioned activities were designed as a presentation of activities in which children connect these elements in their artwork. The first part of the work discusses color, sound, and movement in preschool children and their impact and way of representation in artistic works. The second part of the work relates to the connection of color, sound, and movement in children's play and creativity through activities with preschool children. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
boja
zvuk
pokret
stvaralaštvo djece
Ključne riječi (engleski)
color
sound
movement
children's creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:703799
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-12-18 11:01:37